ضرورت تقویت فعالیت کانون های مساجد استان زنجان در فضای مجازی

ضرورت تقویت فعالیت کانون های مساجد استان زنجان در فضای مجازی

تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
حجت الاسلام یارمحمدی با تشریح برنامه های ستاد کانون های مساجد در سال جاری، بر ضرورت تقویت فعالیت کانون های مساجد استان زنجان در فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در جلسه ویدئو کنفرانس با 18 نفر از رابطین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان ضمن تاکید بر افزایش فعالیت کانون های مساجد در بستر فضای مجازی خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی در برنامه های عزاداری مساجد شد.

 

حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی به برنامه های ستاد کانون های مساجد در سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از این برنامه های سه شنبه های تکریم است که با هدف تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به‌ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقای فرهنگ عمومی محله، رونق‌بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد در روزهای سه شنبه هر هفته اجرا می شود.

 

وی یادآور شد: کانون های مساجدی که این طرح را اجرا می کنند، در سامانه بچه های مسجد بارگذاری خواهند کرد تا از امتیازهای مربوطه برخوردار شوند.

 

این مقام مسئول به طرح شبنه های کتاب و نحوه اجرای آن در کانون های مساجد نیز اشاره کرد و یادآور شد: طرح شنبه های کتاب یک طرح ملی است که با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه با شعار«هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد» در بین کانون های مساجد کشور اجرا می شود.

 

حجت الاسلام یارمحمدی خاطرنشان کرد: مخاطبان این طرح، اعضای کانون های فرهنگی و هنری و فعالان در حوزه مساجد است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه این طرح در بین الصلاتین اجرا می شود، گفت: به همین منظور امام جماعت مسجد کتابی برای مطالعه معرفی می کند و ضمن قرائت چکیده ای از آن، نمازگزاران را به مطالعه آن دعوت می کند.

 

به گفته وی، فراخوان رویداد بین المللی«روح مقاومت» هم منتشر شده است که شرکت کنندگان می توانند تا 31 شهریورماه آثار خود را در بخش های صوت و پادکست، فیلم موبایلی، کلیپ و عکس نوشت با محوریت وصیت نامه شهدای مقاومت اعم از شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای امنیت، ترور، امر به معروف و نهی از منکر، مدافعان حرم ضمن انتشار در فضای مجازی در سامانه فهما بارگذاری کنند.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان ضمن اشاره به طرح تابستانه فهما با محوریت فضای مجازی، بر ضرورت تشکیل جلسات هفتگی با رابطین در بستر فضای مجازی گفت: تمام فعالیت های کانون های مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجرا شود.

 

در ادامه رابطین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص نحوه اجرای برنامه ها در بستر فضای مجازی پرداختند.

پایان پیام/ 693