فعالان قرآنی کانون‌های فهمای استان تهران به صورت مجازی در مدهامتان رقابت می کنند

فعالان قرآنی کانون‌های فهمای استان تهران به صورت مجازی در مدهامتان رقابت می کنند

تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
قدیریان گفت: قاريان، موذنين و مکبران کانون هاي فرهنگی هنری مساجد استان تهران در چهاردهمين دوره مسابقات قرآني مدهامتان به صورت مجازي و از طريق سايت بچه هاي مسجد با هم به رقابت می پردازند.

حجت السلام غلامعلی قدیریان مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در گفت وگو با خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان با اعلام خبر صدور فراخوان چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: این دوره از مسابقات به صورت مجازی و از طریق بارگذاری  اثر در سامانه  بچه های مسجد  به آدرس  www.bachehayemasjed.ir  برگزار می شود.

وی اظهارداشت: این دوره از مسابقات در رشته های تلاوت نور (ترتیل) و قرائت نماز  ویژه برادران و خواهران و نیز رشته اذان و مکبری ویژه برادران برنامه ریزی شده که در ره سنی 9 تا 14 سال برگزار می شود.

قدیریان افزود: علاقمندان تا 30آذر ماه سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را بارگذاری کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران بیان کرد: حداکثر زمان هر اثر باید 3 دقیقه و در حجم 30 مگابایت باشد و هر فرد تنها در یک رشته و با ارسال و ثبت  یک اثر می تواند شرکت کند.

وی درباره شرایط اختصاصی این دوره از مسابقات در رشته های مختلف آن نیز اشاره کرد و در رشته تلاوت نور، میزان و الگوی تلاوت را از سوره های یاسین، الرحمن و واقعه نام برد و افزود: تلاوت ها بر اساس بخش های فصاحت، تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت وقف و ابتدا داوری می شود.

قدیریان در رشته قرائت نماز، اثر ارسالی را مربوط به اقامه نماز سه رکعتی و قرائت همه اذکار با صدای بلند معرفی کرد و افزود: بر اساس آیین نامه این دوره از مسابقات در رشته اذان  که ویژه برادران است  نیز تنها اذکار اذان تا «حی علی الصلاه » ضبط و ارسال شود.

پایان پیام/ 704