مرحله استانی چهاردهمین مسابقات قرآنی «مدهامتان» ویژه بچه های مسجد برگزار می شود

مرحله استانی چهاردهمین مسابقات قرآنی «مدهامتان» ویژه بچه های مسجد برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
حجت الاسلام امیدی از برگزاری مرحله استانی چهاردهمین مسابقات قرآنی «مدهامتان» ویژه بچه های مسجد خبر داد و گفت: این مسابقات به صورت مجازی برگزار می شود و مهلت بارگذاری آثار تا ۳۰ آذر ماه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی» امروز (شنبه 15 شهریور) در جمع خبرنگاران گفت: مسابقات قرآنی «مدهامتان» از جمله مسابقاتی است که در طول برگزاری مخاطبان بسیاری را در کانون های مساجد به خود اختصاص داده است که در چهاردهمین دوره خود با توجه به شرایط کنونی و شیوع بیماری ویروس کرونا به صورت غیر حضوری و از طریق بارگذاری اثر توسط اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه «بچه های مسجد» به نشانی bachehayemasjed.ir در 2 مرحله استانی و کشوری برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به اینکه این مسابقات در 2 گروه برادران و خواهران برگزار می شود، افزود: مسابقات در رشته های ترتیل، اذان، اذکار نماز و مکبری برگزار خواهد شد که رشته های اذان و مکبری نماز ویژه برادران است.

وی با بیان اینکه مسابقات در رده سنی 9 تا 14 سال برگزار می شود و متولدین سال های 1385 الی 1390 می توانند در صورت حائز شرایط ثبت نام و اثر بارگذاری کنند، تاکید کرد: در رشته مکبری برادران زیر 9 سال هم می توانن شرکت کنند و نفر برتر استان در هر رشته به مرحله کشوری راه می یابد که با توجه به شرایط موجود، نحوه برگزاری مرحله کشوری متعاقبا اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام امیدی در ادامه با اشاره به اینکه مهلت بارگذاری آثار تا 30 آذر ماه است، خاطرنشان کرد: هر فرد فقط در یک رشته می تواند شرکت کند و این تاریخ قابل تمدید نیست و لازم است شرکت کننده ضمن ثبت نام در سامانه بچه های مسجد و عضویت در یکی از کانون های مساجد فعال استان، تصویر پرسنلی و کارت ملی یا شناسنامه خود را در پروفایل خود بارگذاری کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با بیان اینکه حداکثر زمان اثر باید سه دقیقه با حجم حداکثر 30 مگابایت باشد، یادآور شد: با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا و ضبط اثر در منزل بلامانع است ولی در شرایط عادی، اجرا و ضبط در فضای مسجد، دارای اولویت و امتیاز بیشتری است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط و ضوابط شرکت در جشنواره از طریق سامانه بچه های مسجد https://bachehayemasjed.ir  اطلاع رسانی شده و ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» در استان فارس نیز آئین نامه شرکت در جشنواره را در پیام رسان های گپ به نشانی https://gap.im/Fahma_fars، سروش به نشانی https://sapp.ir/farsmasajed و ایتا به نشانی https://eitaa.com/fahmafarsmasajed  برای اطلاع عمومی بارگذاری کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامتان، سازمان اوقاف و امورخیریه، آموزش و پرورش، بسیج، معاونت قرآن و عترت و سایر مسابقات طی سال های 1396 تا 1398 رتبه های اول تا سوم، ممتاز، عالی و شایسته تقدیر را کسب کرده اند و همچنین افرادی که در مرحله استانی مسابقات مذکور رتبه اول را به دست آورده باشند، نمی توانند در این مسابقات شرکت کنند.

پایان پیام/ 130