از تولید نماهنگ های مذهبی توسط گروه سرود عاشقان ولایت تا توزیع بسته های معیشتی به همت کانون صاحب الزمان(عج)

از تولید نماهنگ های مذهبی توسط گروه سرود عاشقان ولایت تا توزیع بسته های معیشتی به همت کانون صاحب الزمان(عج)

تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
کرمانی نسب توزیع بسته های معیشتی میان نیازمندان را رویکرد کانون صاحب الزمان(عج) در عزاداری ماه محرم دانست و گفت: درهمین راستا ۲۰۰ بسته معیشتی میان خانواده های آبرومند نیازمند توزیع می شود.

گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله مراکزی هستند که در جوار خانه های خدا برای مقابله با جنگ نرم دشمن و تهاجم فرهنگی ایجاد شده اند. این مراکز با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی، هنری ضمن اینکه که زمینه حضور پررونق جوانان و نوجوانان به مساجد را فراهم می کنند، مراکز برای رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی خانواده های محروم را فراهم می کنند، یکی از این کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون«صاحب الزمان(عج)» در جوار مسجد صاحب الزمان(عج) رحمت آباد شهر حمیدیا است، پیرامون فعالیت ها و برنامه های این کانون با «ابوالفضل کرمانی نسب» مدیر این کانون فرهنگی هنری گفت و گویی ترتیب دادیم که در ادامه مشروح آن را می خوانید:

 

امسال مراسم عزاداری ماه محرم در بسیاری از مساجد و کانون های فرهنگی هنری با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است،برنامه ورویکرد کانون صاحب الزمان(عج) برای عزاداری ماه محرم به چه شیوه ای است؟

امسال با توجه به شرایط بحران کرونا مراسم عزاداری در دهه اول ماه محرم در مسجد صاحب الزمان(عج) با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، رویکردی که سالهای گذشته داشتیم بر این اساس بود که  در دهه اول همه روز اطعام حسینی در مسجد برپا می شد، اما امسال به دلیل شرایط بحران کرونا و تاکید بر رعایت موارد بهداشتی، ما نذورات مردمی را به صورت بسته های معیشتی در میان نیازمندان توزیع کردیم.

همچنین در کانال مسجد به مناسبت ماه محرم محتوا از کتاب حماسه حسینی بارگذاری کردیم  و گروه سرود کانون به اجرای سرود در محله  پرداختند. علاوه برآن  به مناسبت ماه محرم تعزیه توسط فعالین کانون برپا شد.

 

 گروه سرود کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) با حضور نوجوانان در سطح ملی و بین المللی اجراهای موفقی داشته است، هدف از تشکیل این گروه سرود چه بوده است؟

تمام تلاش و فعالیت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) کادرسازی در رشته های مختلف فرهنگی،هنری و مذهبی است به طوری که در رشته سرود با راه اندازی گروه سرود «عاشقان ولایت» که با حضور نوجوانان تشکیل شده و در سطح ملی و حتی بین المللی توانسته خوش بدرخشد.

 

 ایده تشکیل گروه سرود عاشقان ولایت به سفر مقام معظم رهبری استان سمنان برمی گردد که مقام معظم رهبری سال ها قبل در جمع مسئولان یادواره شهدای سمنان بر تشکیل گروه سرود اثرگذار و خوش مضمون تاکید کرده بودند، این سخنان رهبری دغدغه من برای تشکیل گروه سرود «عاشقان ولایت» که سابقه 30 ساله داشت و بنا به دلایلی آن زمان متوقف شده بود، شد. به همین جهت فعالیت گروه سرود «عاشقان ولایت» با حضور اعضای جدید را از سر گرفتم، در این گروه سرود 180 نفر ثبت نام کردند، که 80 نفر در قالب 4 حلقه صالحین در کلاس‌ها شرکت می‌کنند و 45 نفر عضو فعال هستند که همگی از نخبگان و شاگردان مدارس محسوب می شوند.

 

 این گروه سرود تاکنون چه تعداد اجرا داشته است و نماهنگ های تولید شده با چه مضامین بوده است؟

 بیش از 70 اجرای زنده تلویزیونی داشته است، اجرای 38 سرود و ضبط 23 نماهنگ که همگی از شبکه‌های سراسری پخش شده‌اند. نماهنگ های حضرت زهرا(س)، موسم رهایی با موضوع مدافعان حرم و سرود «علی آقامه»، «فرشتگان نجات» که با استقبال بالا مواجه شد، از جمله سرودهای اجرایی این گروه است. این گروه سرود به زبان های عربی و انگلیسی نیز اقدام به اجرای سرود می کند.

 

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مساجد و کانون های فرهنگی هنری در کمک رسانی به نیازمندان وارد میدان عمل شدند، کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) در این زمینه چه اقداماتی انجام داد؟

ما در اوایل بحران کرونا که موج سنگینی از بیماری حاکم بود در اولین اقدام تلاش کردیم که با اجرای سرود تقدیری از مدافعان سلامت و فعالین این حوزه داشته باشیم به همین جهت اقدام به تهیه و تولید سرود «فرشتگان نجات» کردیم که این کار گستره ملی نیز داشت و با استقبال بسیار روبرو و به عنوان یکی از کارهای هنری اثرگذار معرفی شد. هدف ما با اجرای این سرود  ایجاد انگیزه در میان مدافعان سلامت و کادر درمانی بیمارستان ها در شرایط بحران کرونا بود و تلاش کردیم بخشی از خدمات زحمت کشان عرصه سلامت را انعکاس دهیم.ضمن اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا ویزیت رایگان بیماران نیازمندان مورد توجه قرار گرفت و خرید داروی بیماران خاص در این ایام مورد توجه قرارگرفت. همچنین به 200 خانواده نیازمند بسته های ارزاق و معیشتی توزیع شد.

برنامه ها و رویکردهای کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) برای آینده چیست؟

تربیت نیروهای هنرمند یکی از رویکردهای کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) است، در هم ین راستا درنظر داریم با برگزاری دوره های تخصصی نویسندگی، کارگردانی، موشن گرافی، تدوینگری و طراحی پوستر در جهت تربیت نیروهای  هنرمند گام برداریم.

طرح «قرار نوجوانان آسمانی» یکی دیگر از برنامه های این کانون است که تلاش می شود با اجرای این طرح نوجوانان منطقه و محله را به انس با مسجد سوق دهیم و به حضو پرشور آنها در مساجد رونق ببخشیم.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 40