«سه شنبه های تکریم» فضایی برای یادکردن از خانواده شهدا فراهم می کند

«سه شنبه های تکریم» فضایی برای یادکردن از خانواده شهدا فراهم می کند

تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
زارع با اشاره به اینکه طرح ملی «سه شنبه های تکریم» فضایی برای یادکردن از خانواده شهدا فراهم می کند، گفت: این طرح ملی باعث شده است که در ایام شیوع کرونا یاد شهیدان و تکریم خانواده های ایشان زنده نگه داشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «امید زارع» امروز (سه شنبه 18 شهریور) در هشتمین جلسه «سه شنبه های تکریم» فارس که به همت کانون فرهنگی هنری «انوار الحسین (ع)» شیراز و با حضور خانواده شهیدان «رمضان، منوچهر و قربان سلطانی» به صورت مجازی برگزار شد، گفت: اجرای این طرح ملی باعث شده است که در ایام شیوع ویروس کرونا و محدودیت هایی که وجود دارد، یاد شهیدان و تکریم خانواده های ایشان زنده نگه داشته شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری «انوار الحسین (ع)» شیراز با اشاره به اینکه این شهدا از شهدای روستای «خیرآباد» در شهرستان خرامه هستند که خانواده معظم ایشان در همسایگی مسجد زندگی می کنند، افزود: مسجد «عاشقان اباعبدالله الحسین (ع)» شیراز با عنوان «کربالی های مقیم شیراز» فعالیت می کند که «کربال» منطقه وسیعی است که از خرامه آغاز می شود و تا شهرستان مرودشت ادامه دارد.

فرمانده پایگاه مقاومت «اباعبدالله الحسین (ع)» با اشاره به اینکه منطقه خرامه و کربال بیش از 200 شهید تقدیم انقلاب کرده است، تاکید کرد: پس از انقلاب نیز شهدای بسیاری را از جمله شهدای مدافع حرم، نیروی انتظامی و امنیت تقدیم کرده است و 15 خانواده شهید در اطراف و محله های منتهی به مسجد زندگی می کنند که می توان گفت از نقاط مختلف استان فارس در شیراز مقیم هستند.

وی با اشاره به اجرای برنامه های ویژه کانون با محوریت شهدا، گفت: هر ساله با حضور اعضای کانون و پایگاه مقاومت و نیز نمایندگانی از ناحیه مقاومت بسیج دیدار هایی با خانواده های شهدا برگزار می شود که در شرایط کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان حضور مشکل است اما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری پیگیر امور های مربوط به خانواده های شهدا و مسائل معیشتی آنها شده ایم.

زارع یادآور شد: خانواده های شهیدی در محله مسجد زندگی می کنند که در بین این خانواده ها، خانواده هایی هستند که دو یا سه شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده اند و منطقه کربال منطقه همیشه در صحنه و شهید پروری بوده است.

خاطر نشان می شود؛ بسیجی شهید «رمضان سلطانی» متولد 1346 که در سال 1365 در عملیات «کربلای چهار» و منطقه عملیاتی «شلمچه»، روحانی بسیجی شهید «قربان سلطانی» متولد 1349 که در سال 1363، در عملیات «بدر» و منطقه عملیاتی «جزیره مجنون» و شهید «منوچهر سلطانی» متولد 1350 که در سال 1366 و منطقه عملیاتی «جزیره مجنون» سه برادر متولد روستای «خیرآباد» شهرستان خرامه بودند، به فیض شهادت نائل آمدند.

پایان پیام/ 130