تلاش ستاد کانون های مساجد توسعه و پیشرفت فرهنگی کشور مبتنی بر آموزه های اسلامی است

تلاش ستاد کانون های مساجد توسعه و پیشرفت فرهنگی کشور مبتنی بر آموزه های اسلامی است

تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
حجت الاسلام قدیریان گفت:تلاش ستاد کانون های مساجد با مشارکت مدیران نواحی امور مساجد توسعه و پیشرفت فرهنگی کشور مبتنی بر آموزه های اسلامی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری(حفظه الله) با محوریت مساجد می باشد.

حجت الاسلام غلامعلی قدیریان مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در گفت و گو با خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان از برگزاری جلسه هماهنگی بین ستاد کانون‌ها و حجت الاسلام بصیری مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد و معاون ایشان حجت الاسلام قربانی در روز دوشنبه 17 شهریور ماه ۱۳۹۹ خبر داد.

 

وی در این جلسه اظهار داشت: براساس سند ششم توسعه باید هر مسجدی یک کانون فرهنگی هنری داشته باشد تا برنامه ها و کلاس های فرهنگی هنری مساجد در این کانون ها  برگزار شود اما هیچ گونه اجباری در این امر نداریم و در نظر داریم با همیاری مدیران نواحی امور مساجد توسعه بیشتری به تاسیس کانون های فرهنگی هنری در مساجد بدهیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران بیان کرد:اساسنامه تائسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بعداز 26 سال با حضور مدیران و روسای کشوری از جمله وزیر کشور،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه،ریاست امور مساجد،ریاست سازمان تبلیغات و... بازبینی و تمام مواردی که باعث کمرنگ شدن نقش امام جماعت می شد حذف و تمام تلاش بر تقویت امام جماعت صورت گرفت و این اساسنامه به تایید ریاست جمهوری رسید.

 

قدیریان گفت:یکی از مواردی که برای تاسیس کانون مورد توجه ما می باشد نامه  تایید امام جماعت بر تاسیس کانون فرهنگی هنری در مسجد می باشد.

 

وی مطرح کرد:مدیر مسئول و اعضاء کانون باید با نظر مستقیم امام جماعت انتخاب شوند و تمامی تغیرات در کانون ها با دستور ایشان صورت می گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران افزود:براساس فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه ای(مدظله العالی) مدیر مسجد امام جماعت می باشد تمام تلاش ما در مجموعه ستاد کانون ها تقویت جایگاه ائمه جماعات می باشد و کانون ها به عنوان یک همیار در خدمت امامان جماعات می باشد.

 

قدیریان اظهار داشت:بحمدالله قالب مساجد شهرستان شمیرانات دارای کانون فرهنگی هنری می باشند و اگر هم مسجدی باشد که درخواست تاسیس کانون را داشته باشد می تواند درخواست تاسیس را با هماهنگی مدیریت ناحیه  داده و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران اقدام به راه اندازی کانون در آن مسجد می نماید.

 

وی در پایان بیان کرد:تمام تلاش ستاد کانون های مساجد با مشارکت مدیران نواحی امور مساجد توسعه و پیشرفت فرهنگی کشور مبتنی بر آموزه های اسلامی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری(حفظه الله) با محوریت مساجد می باشد.

در ادامه دیدارحجت الاسلام بصیری مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد از برگزاری این جلسه تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت:امور مساجد تمام تلاش خود را برای راه اندازی کانون های فرهنگی هنری در مساجد تحت پوشش می نماید.

پایان پیام/ 704