توزیع ۴ هزار پرس غذای نذریمیان نیازمندان آبادان

توزیع ۴ هزار پرس غذای نذریمیان نیازمندان آبادان

تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام باروتکوب با اشاره به برنامه‌های کانون منطق‌الرسول آبادان، از توزیع چهار هزار پرس غذای نذری در دهه اول ماه محرم در میان نیازمندان این شهرستان خبر داد.

«حجت‌الاسلام حمید باروتکوب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با تشریح فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری مسجد حجت آبادان در دهه اول محرم اظهار کرد: در این ایام برنامه سخنرانی ویژه آقایان و بانوان را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در مسجد حجت برگزار کردیم.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری منطق‌الرسول مسجد حجت آبادان افزود: همچنین با همت کانون فرهنگی هنری، مسجد حجت و پایگاه مقاومت بسیج شهید توانستیم کلاس‌های مهدویت و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء جلسه عمومی را برگزار کنیم.

 

وی از توزیع چهار هزار پرس غذای نذری میان نیازمندان منطقه احمدآباد آبادان خبر داد و تصریح کرد: در چهار شب آخر دهه اول ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با توجه به اینکه امسال به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا ویروس در مساجد سفره‌ای انداخته نشد با همکاری بچه‌های مسجد توانستیم هر شب یک هزار پرس غذای نذری را در میان نیازمندان منطقه توزیع کنیم.

 

حجت‌الاسلام باروتکوب به برگزاری مراسمات دهه دوم محرم نیز اشاره کرد و اذعان داشت: برنامه‌های عزاداری امام حسین (ع) را در دهه دوم محرم نیز در مسجد حجت برگزار کردیم اما همچنان برای دهه سوم برنامه‌ریزی انجام نداده‌ایم؛ البته در حال پیگیری برای اجرای برنامه‌های ویژه ایام محرم و صفر هستیم.

 

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری کانون مسجد حجت ادامه داد: متاسفانه به‌دلیل وجود بیماری کرونا نتوانستیم بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌های مد نظر کانون را به صورت خاص انجام دهیم اما در حوزه فضای مجازی فعالیت‌های بسیار خوب و مثمرثمری را اجرایی کردیم.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری منطق‌الرسول مسجد حجت آبادان ابراز کرد: در بحث فضای مجازی برنامه‌هایی از قبیل سخنرانی‌ها و مداحی‌ها را به‌صورت تقطیع شده پخش کردیم، همچنین پیش از ماه محرم روایتی در خصوص انفاق کردن را منتشر کردیم که خوشبختانه مورد توجه عموم مردم ولایت‌مدار و انقلابی شهرستان قرار گرفت.

 

وی از برگزاری مسابقه ویژه عید غدیر در فضای مجازی خبر داد و اضافه کرد: پیش از ماه محرم و در آستانه عید غدیر مسابقه‌ای تحت عنوان حفظ فرازهایی از خطبه غدیر و نقاشی ویژه نوجوانان رده سنی ۱۰ تا ۱۸ سال را برگزار و به ۵۰ نفر از برگزیدگان جوایز نقدی را اهدا کردیم، البته بخشی از برنامه‌های کانون فرهنگی هنری مسجد حجت نیز از طریق صدا و سیمای مرکز آبادان پخش شد.

 

حجت‌الاسلام باروتکوب تصریح کرد: عده‌ای پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما متاسفانه اعتقادی به دعا ندارند و در مقابل نیز عده‌ای از شهروندان اهل دعا و نیایش و توسل هستند اما نکات بهداشتی و پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند که مار هر دو طرف اشتباه است، لذا در کنار آنکه انسان قوانین و پروتکل‌ها را رعایت کند باید به خداوند و ائمه اطهار (ع) توسل و توکل کرده تا هر چه زودتر این بلا از سر همه مردمان رفع شود.

 

وی با بیان اینکه این نیز نکته بسیار حائز اهمیتی است که متاسفانه عده‌ای از افراد جامعه به آن عمل نمی‌کنند که امیدواریم گشایش در زندگی همه افراد این جامع اسلامی ایجاد شود تاکید کرد: پرنده برای پرواز کردن نیاز به دو بال دارد، لذا یکی توکل و عنایت خداوند است و دیگری حرکت در مسیر رعایت قوانین جهان است.

 

پایان پیام/ 660