از کمک مومنانه تا نذر کتاب در کانون حدیث گچساران

از کمک مومنانه تا نذر کتاب در کانون حدیث گچساران

تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
جوانان انقلابی مسجدالنبی (ص) گچساران در قالب کانون فرهنگی، هنری «حدیث» از اوایل شیوع ویروس کرونا در میدان پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس حضوری جانانه دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در گچساران، با شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن بیشتر مراسم های مذهبی در مساجد گچساران، کانون های فرهنگی، هنری مساجد این شهرستان با باز نگهداشتن و حفظ این سنگر همچنان فعالند و بسته‌های معیشتی نیازمندان را تهیه و تدارک می‌ بینند.

مسجد النبی (ص) گچساران یکی از این مساجد است که درون مسجد پر از بسته‌های احسان و مهربانی است، این در حالی است که جوانان کانون فرهنگی، هنری حدیث با اجرای رزمایش کمک های مومنانه، کمک های نقدی و غیرنقدی خیرین و مردم را جمع آوری می کنند و با تهیه و توزیع بسته های حمایتی به یاری نیازمندان و محرومان می شتابند.

 

دغدغه خدمت

«صادق زمانی پور»، مسئول کانون فرهنگی هنری حدیث گچساران در گفتگو با ما در خصوص اهم فعالیت های کانون می گوید: توفیق بندگی خداوند متعال زیر پرچم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با چراغ هدایت بشیرت در مکان مقدس مسجد که بی شک خطه ای از بهشت روی زمین است؛ حسی خاص و وصف نشدنی دارد که این مهم شامل حال کسانی می شود که دغدغه خدمت به اهداف مساجد طراز اسلامی و خدمت به اسلام و مسلمین را دارند.

وی می افزاید: به لطف و عنایت ویژه خداوند مسجدالنبی (ص) این شهرستان و زیر مجموعه های آن در فعالیت های اجتماعی، مذهبی و فرهنگی کارنامه ای مطلوب ثبت کرده که ان شاءالله مورد رضایت حق تعالی قرار بگیرد.

 

اولین سنگر

زمانی پور ادامه می دهد: هرچند پرورش نیروهای جوان ، انقلابی و حفظ مساجد به عنوان اولین سنگر و مهمترین بنای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی با جدیت و اهمیت بیشتر نیاز به حمایت های مادی و معنوی متولیان امر دارند که تربیت و القای مفاهیم صحیح دینی برای نسل های بعد از  انقلاب اسلامی جز با به کارگیری نیروهای تخصصی و ثابت قدم با برنامه های بلند مدت در مساجد تحقق نخواهد یافت که باید مورد توجه دستگاها، نهادها، فعالان فرهنگی و متولیان امر مساجد قرار گیرد.

این فعال فرهنگی گچسارانی تصریح می کند: جوانان انقلابی و ولایی مسجدالنبی(ص) شهرستان گچساران در قالب کانون فرهنگی هنری از اوایل شیوع ویروس منحوس کرونا همپای دیگر نهادهای دولتی، نظامی و مردمی در میدان پیشگیری و مقابله با کرونا حضوری جانانه داشتند.

مسئول کانون فرهنگی، هنری حدیث در ادامه می گوید: در زمانی که این ویروس، هویت مشخص و ثابتی نداشت و جهان در وحشت و نگرانی فوق العاده ای قرار داشت، اعضای جان بر کف کانون فرهنگی ، هنری حدیث این شهرستان با تمام توان حضور پررنگ و موثری در این وضعیت بحرانی داشتند‌.

مهار آتش سوزی ها

وی می افزاید: شرکت در ایستگاه غربالگری و ایستگاه بازرسی فاصله گذاری اجتماعی ، ضدعفونی معابر ، پارک ها و بازرسی از برخی صنوف و همچنین حضور در مهار آتش سوزی های اخیر جنگل ها ، مراتع و کوه های گچساران با همیاری دیگر برادران بسیجی در پایگاه حضرت سلیمان (ع) این شهرستان از اقدامات اعضای کانون بوده است.

 

زمانی پور ادامه می دهد: همچنین در نیمه شعبان به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص کمک مومنانه، مواسات و همدلی اعضای کانون فرهنگی هنری مسجدالنبی(ص) با لبیک به ندای ولی امر مسلمین پا به میدان کمک رسانی به خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا گذاشتند و  در ماه مبارک رمضان با توزیع ۴۰۰ بسته ارزاق و نذر قربانی ۴ راس گوسفند و ۶۰۰ کیلوگرم گوشت گوسفندی  و نیز ۱۰۰ بسته مواد پروتئینی به تحقق کمک مومنانه در کنار دیگر نهادها و گروه های جهادی همت گماشتند.

نذر قربانی

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد النبی(ص) تصریح می کند: امسال نیز جوانان فعال مسجد النبی (ص)گچساران با برگزاری مراسم های لیالی قدر ، نماز عید سعید فطر در این شهرستان با همت و انگیزه بیشتری در خصوص کمک رسانی به همنوعان مشارکت داشته و همچنین در طرح مشارکتی بزرگداشت آیین "نذر قربانی" در عید سعید قربان ۱۰ راس گوسفند قربانی را بین خانواده های نیازمند توزیع کردند.

 

برنامه های کاربردی

وی در ادامه می گوید: اگر چه معتقدم که محتوایی و غنی بودن برنامه ها یکی از اصلی ترین عوامل ماندگاری و تاثیرگزاری در اعضای مساجد است که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد،بنابراین طرح ملی فهما (فرهنگی، هنری مساجد ایران) گام موثری در خصوص یکپارچه سازی مساجد کشور و اجرای برنامه های کاربردی در جهت تحقق ایجاد مساجد طراز اسلامی برداشته است .

زمانی پور ادامه می دهد: جدا از این موارد نیز «فهما» یک پل ارتباطی وسیع بین اعضای کانون ها و مدیران کانون ها با مسئولان ذی ربط در شهرستان ها و استان ها و ستاد کل کشور است؛ که سبب  مدیریت جامع و یکپارچه درخصوص افزایش سطح کیفی و کمی برنامه ها در مساجد کل کشور نیز خواهد شد.

 

رویداد ملی فهما

این جوان گچسارانی می افزاید: بنابراین کانون فرهنگی هنری حدیث مسجدالنبی (ص) گچساران با توجه به اهمیت خاص رویداد ملی فهما در سامانه بچه های مسجد و ثبت فعالیت های در این سامانه رتبه اول شهرستان را کسب کرد که با همت اعضای مسجد و پایگاه مقاومت بسیج حضرت سلیمان (ع) هم برنامه های فرهنگی، هنری، مذهبی، اردویی، ورزشی و علمی در طول سال برگزار می شود.

وی در ادامه می گوید: با توجه به تهاجم فرهنگی با ابزارها و رسانه های فراگیر که غالب بر زندگی نسل نوجوان و جوان هستند ، کار برای فعالان فرهنگی بیش از پیش سخت تر شده است و نیاز به حمایت های مادی و معنوی جهت مبارزه در میدان جنگ نرم بسیار حائز اهمیت است.

 

مسجد در فضای مجازی

زمانی پور در ادامه با اشاره به فرهنگ سازی مساجد تصریح می کند: فرهنگ مسجدی بودن و مسجد رفتن باید از طریق رسانه ها و فضای مجازی تقویت شود، اگرچه جای خالی مساجد در رسانه های ملی و مذهبی نیز دیده می شود،در شهرستان شاهد فعالیت خبرنگار فعال کانون ها و مساجد هستیم که در جای خودش هم قابل تحسین است هر چند جایگاه مسجد در اجتماع و فضای حقیقی و فضایی مجازی باید حفظ شود.

کسب مقام اول

وی ادامه می دهد: کانون فرهنگی هنری مسجد النبی (ص) گچساران امسال موفق به کسب مقام اول کانون های شهرستان، و نیز تجلیل توسط نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان را در کارنامه خود دارد.

 

سوگواری محرم

مسئول کانون فرهنگی، هنری حدیث در ادامه با اشاره به آیین سوگواری ایام محرم می گوید: با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش، جوانان کانون فرهنگی، هنری مسجدالنبی (ص) و هیئت متوسلین به حضرت علی اصغر (ع) با شعار «ما ملت امام حسینیم و علم بر زمین نمی ماند» و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام به برپایی مجالس عزاداری دهه اول محرم کردند.

 

نذر کتاب

وی می افزاید: از دیگر اقدامات اعضای کانون فرهنگی هنری در ماه محرم نیز طرح بزرگ «نذر کتاب» با توجه به فرمایش های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «امروز کتابخوانى و علم ‏آموزى، نه تنها یک وظیفه ‏ ملى، که یک واجب دینى است» به این امر پرداختند.

 

مشق احسان

وی در پایان خاطر نشان کرد: کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند از دیگر برنامه های این گروه جهادی خواهد بود که با پیوستن به پویش «مشق احسان» توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ان شاءالله توزیع ۱۵۰ بسته لوازم التحریر را خواهیم داشت.

پایان پیام/ 630