ضرورت فراهم کردن امکانات و تجهیزات مورد نیاز کانون‌های مساجد در منطقه آزاد اروند

ضرورت فراهم کردن امکانات و تجهیزات مورد نیاز کانون‌های مساجد در منطقه آزاد اروند

تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
شاوردی خواستار توجه مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان منطقه آزاد اروند به کانون‌های مساجد منطقه شد و گفت: چنانچه امکانات و تجهیزات مورد نیاز این کانون‌ها فراهم شود می‌توانیم در زمینه‌های مختلف فعالیت چشم‌‌گیری داشته باشیم.

«رضا شاوردی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور طی این مدت کلیه فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری معراج از جمله برگزاری کلاس‌های قرآن، برنامه‌های هفتگی زیارت عاشورا و دعا را کنسل کردیم.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری معراج مسجد صاحب الزمان (عج) انگالی‌های خرمشهر افزود: متاسفانه به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم در ایام کرونا توان برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های هفتگی زیارت عاشورا و دعا را از طریق فضای مجازی نداشتیم.

 

وی از برگزاری مراسم عزاداری ویژه ایام محرم در مسجد صاحب الزمان (عج) انگالی‌های خرمشهر خبر داد و اضافه کرد: در این ایام مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مسجد برگزار کردیم.

 

شاوردی تصریح کرد: در روز نهم محرم نیز طبخ بیش از ۲ هزار پرس غذای نذری را با همت اعضای کانون و بچه‌های مسجد انجام دادیم و در میان عزاداران توزیع کردیم.

 

وی با اشاره به ضدعفونی معابر و خیابان‌های خرمشهر ادامه داد: در پیک اول کرونا اعضای این کانون با همکاری نیروهای مردمی، جهادی، بسیج، شهرداری و سایر دستگاه‌ها عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابان‌های خرمشهر را انجام دادند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری معراج خرمشهر بیان کرد: در ایام دهه اول محرم علاوه بر برگزاری مراسمات عزاداری، تکیه و موکبی را در خیابان ستوده خرمشهر جنب مسجد برپا کردیم.

 

وی تاکید کرد: در راستای توسعه و اجرای هرچه بهتر برنامه‌های مساجد از مسئولان منطقه آزاد اروند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر می‌خواهیم با کانون‌های مساجد مساعدت و همکاری کنند.

 

شاوردی یاد آور شد: با توجه به وجود بیماری کرونا در کشور به‌ویژه در این منطقه که باعث اختلال در اجرای برنامه‌ها شده لذا چنانچه مسئولان بتوانند امکانات و تجهیزات مورد نیاز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و همچنین نیروهای خدوم این کانون‌ها را فراهم کنند قطعا می‌توانیم در زمینه‌های مختلف فعالیت چشم‌گیری داشته باشیم.

 

پایان پیام/ 660