هر يك از دعاهاي صحيفه سجاديه يك مدرسه است

هر یك از دعاهای صحیفه سجادیه یك مدرسه است

تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
سهيل اسعد در نشست علمي ترويجي سبك زندگي اسلامي در آموزه‌هاي امام سجاد(ع) از سري برنامه‌هاي دهمين كنگره بين المللي امام سجاد (ع) گفت: هر يك از دعاهاي صحيفه سجاديه يك مدرسه است.
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری: نشست علمی ترویجی سبک زندگی اسلامی در آموزه های امام سجاد(ع) از سری برنامه های دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برگزار شد.
 
 
 
 سهیل اسعد، در این نشست که در بستر فضای مجازی برگزار می شد، با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) مظهر عقلانیت، مقاومت و معنویت بود، افزود: آن امام همام فضای عبودیت را در صحیفه سجادیه به عنوان ام المسائل (دعا) آورده است و این اوج عقلانیت است و عقلانیت با عبودیت به هم گره خورده اند.
 
 
 
دانش آموخته فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه جامعة المصطفی (ص) افزود: تمام تعالیم مدرسه سجادیه  امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه متجلی و هر یک از دعاهای صحیفه سجادیه یک مدرسه است.
 
 
 
اسعد با بیان اینکه بهترین حالتی که انسان به خداوند نزدیک می شود، حالت سجده بودن است، گفت: امام علی ابن الحسین(ع)  به دلیل کثرت سجده ها و طولانی بودن سجده هایش به امام سجاد(ع) شهره گشته اند.
 
 
 
سهیل اسعد ادامه داد: امام سجاد (ع) مقاومت حسینی در روز عاشورا را به همه تعلیم داده و از هر فرصتی برای تشریح مقاومت حسینی بهره برده است.
 
 
 
وی در پایان افزود: مقاومت امروزی امت اسلامی معاصر به برکت تعالیم مقاومت عاشورایی امام سجاد (ع) تبدیل به یک پدیده عمیق و یک عنصر فرهنگی گشته است.
 
 
 
گفتنی است نشست علمی ترویجی سبک زندگی اسلامی در آموزه های امام سجاد(ع) از سری برنامه های دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) با تاکید بر انتقال آموزه های سید الساجدین (ع) به میزبانی کانون فرهنگی هنری ضیافت، مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) بروجن از ساعت 10 تا 11 صبح روز پنج شنبه 20 شهریور برگزار شده و از طریق این لینک برای عموم علاقمندان پخش شد.