طرح خوشنویسی آیات قرآن کریم در استان فارس اجرا شد

طرح خوشنویسی آیات قرآن کریم در استان فارس اجرا شد

تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
حجت الاسلام امیدی با اشاره به اجرای طرح خوشنویسی آیات قرآن کریم در استان فارس، گفت: این طرح به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان برگزار شد.

حجت الاسلام «حسین امیدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: در راستای اجرای برنامه های هنری با محویت قرآن کریم، طرح خوشنویسی آیات وحی به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان در قالب 20 جلسه آموزش خط نسخ از آیات قرآن کریم برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به اهداف اجرای طرح، افزود: این طرح با اهداف احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی و کادرسازی، عمل به منویات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اصول و سیاسیت های فرهنگی کشور و استفاده بهینه از اعتبارات و امکانات مراکزی که امکان بهره وری فرهنگی در حوزه مساجد را دارند، اجرا شد.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای سند تحول کانون های فرهنگی هنری مساجد در افق 1414 برگزار شده است، خاطرنشان کرد: از اهداف دیگر اجرای طرح خوشنویسی آیات، توانمند سازی و هدایت ظرفیت های موجود مردمی به سمت اهداف بلند استقرار ارزش های دینی است و زبان هنر بیش از هر وسیله دیگری موثر است.

 

حجت الاسلام امیدی با بیان اینکه فرهاد نصیری از اساتید خوشنویسی استان تدریس این دوره را بر عهده داشتند، افزود: این طرح با حضور هنرمندان و علاقمندان هنر خوشنویسی به مدت 2 ماه در طول فصل تابستان از سطح مقدماتی تا فوق ممتاز تدریس شد.

 

 

پایان پیام/ 130