تکریم خانواده شهدا و عیادت از جانبازان شیمیایی در هفته دفاع مقدس

تکریم خانواده شهدا و عیادت از جانبازان شیمیایی در هفته دفاع مقدس

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
علی‌اکبری درباره ویژه‌برنامه‌های مسجد امام زاده یحیی(ع) برای هفته دفاع مقدس، گفت: تکریم خانواده شهدا، عیادت از جانبازان شیمیایی و برگزاری یادواره شهدا ازجمله این برنامه‌ها است.

«داود علیاکبری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد امام زاده یحیی (ع) و حضرت زینب کبری (س) دو مسجد محوری در مبارزه علیه رژیم پهلوی در محله سیروس تهران بودند، اظهار کرد: متاسفانه، مسجد حضرت زینب کبری (س) به مرور زمان از رونق افتاد و جند سالی است که فعالیت خاصی در آن انجام‌ نمی شود و گاهی نیز در آن برای مدتی بسته می ماند.

 

این عضو هیئت امنای مسجد امامزاده یحیی (ع) افزود: این‌ مسجد که زمانی‌ مرحوم آیت الله سید کاظم لواسانی، استاد درس خارج فقه حوزه علمیه تهران و مفسر قرآن، امام جماعت آن بود، همچنان محوری ترین مسجد در این منطقه از شهر تهران است که در کنار تلاش بی وقفه امام‌ جماعت، هیئت امنا و پایگاه بسیج آن، مجاورتش با آستان مقدس امامزادگان یحیی و محمد (ع) نیز از دلایل این نقش آفرینی است. در واقع جمعی از زائران این دو امامزاده که از نوادگان حضرت امام سجاد (ع) هستند در نماز جماعت و سایر برنامه های این مسجد شرکت می کنند.

 

وی اضافه کرد: جنگ تحمیلی استکبار جهانی علیه ایران که آغاز شد ستاد مردمی در مسجد امامزاده یحیی (ع) تشکیل شد تا ضمن ثبت نام از میان داوطلبان حضور در جبهه ها، کمک های مردمی را نیز جمع آوری کند و تقریبا هر هفته حجم عظیمی از کمک های نقدی و غیرنقدی مردم منطقه ۱۲ شهر تهران از این مسجد صرف تامین هزینه های دفاع مقدس می شد.

 

علی اکبری گفت: بافت محله امامزاده یحیی (ع) در دوره جنگ هنوز تغییر نکرده و همچنان‌ محل سکونت جمعی از کسبه و تجار سرشناس بازار تهران و روحانیون برجسته ای همچون مرحوم آیت الله سرخه ای بود از این رو جمعی از بازاریان و روحانیون و طلاب، مسجد امام زاده یحیی (ع) را مرکز جمع آوری کمک ها و اعزام نیروها می دانستند لذا فعالیت ستاد جنگ در این‌ مسجد، در برخی از اوقات، شبانه روزی بود.

 

وی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه های مسجد امامزاده یحیی (ع) در هفته دفاع مقدس از جمله برپایی نمایشگاهی در فضای باز و حیاط این مسجد به منظور معرفی دقیق تاریخچه جنگ و نمایش گوشه ای از ایثار مردم ایران در آن دوره، تاکید کرد: همچنین، طی مراسمی از چند تن از خانواده شهدای محله و این‌ مسجد تقدیر به عمل می آید.‌ ضمنا طبق سنوات پیشین هیئتی از سوی این خانه خدا به عیادت از جانبازان شیمیایی و دیدار با جمع دیگری از خانواده شهدا و جانبازان‌ می روند.

 

این عضو هیئت امنای مسجد امامزاده یحیی (ع) در پایان برگزاری مراسم یادواره شهدای این مسجد در شب نخست هفته دفاع مقدس با رعایت کامل مسائل بهداشتی، اشاره و خاطرنشان کرد: این مراسم با خاطره گویی یکی از پیشکسوتان دوره دفاع مقدس و تجلیل از ۱۰ خانواده شهید همراه می شود.

پایان پیام/ 397