كارنامه فعاليت‌هاي دهمين كنگره بين‌المللي امام سجاد(ع) از دريچه آمار/سه مرجع عالي‌قدر به كنگره دهم پيام ارسال كردند

كارنامه فعالیت‌های دهمین كنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) از دریچه آمار/سه مرجع عالی‌قدر به كنگره دهم پیام ارسال كردند

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
دهمين دوره كنگره بين المللي امام سجاد(ع) با پيام سه تن از مراجع عظام تقليد همراه بود، همچنين اين دوره فعاليت‌هاي متعددي را به ثمر رساند كه از جمله آنها مي‌توان به برگزاري نشست‌هاي متعدد با حضور انديشمندان داخلي و خارجي، دستگيري از نيازمندان و توليد محتوا اشاره داشت.

به گزارش  ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، دهمین دوره از کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با شعار (امام سجاد علیه‌السلام اسوه معنویت، عقلانیت، مقاومت) 12 تا 25 محرم الحرام طبق سنوات گذشته برگزار شد.

 

بر پایه این گزارش، مراسم افتتاحیه این کنگره همراه با پیام آیت الله العظمی نوری همدانی بود، همچنین ذیل برگزاری ششمین نشست بزرگداشت مقام شامخ حضرت سیدالعابدین از سلسله نشست‌های مجازی دهمین دوره از کنگره امام سجاد(ع) که در شهر مقدس قم برگزار شد  آیت الله العظمی علوی گرگانی پیام صوتی ارسال کردند و در جریان برگزاری اختتامیه این کنگره که با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، پیام آیت الله العظمی سبحانی زینت بخش مراسم خواهد بود.


از نکات قابل توجه در در کنگره امسال آن بود که با وجود شرایط کرونایی و محدودیت‌های ایجاد شده در برگزاری نشست‌های حضوری، فعالیت ها عموما در بستر فضای مجازی متمرکز شد؛ در این راستا 70 نشست علمی ترویجی در استان هرمزگان با همکاری و میزبانی مراکز علمی و حوزوی برگزار شد، ضمن اینکه برنامه «در محضر صحیفه سجادیه» اقدام دیگری بود که در این ایام در استان هرمزگان در سطح رسانه ملی طراحی شد.


 

برگزاری نشست های تخصصی در استان های سراسر کشور از جمله دیگر اقدامات کنگره امسال بود و تعداد 14 نشست علمی در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کردستان، مازندران، بوشهر، چهار محال و بختیاری، قم، تهران، آذربایجان غربی، سمنان، کهگیلویه و بویر احمد، سیستان و بلوچستان برگزار شد.


 

همچنین در عرصه بین الملل، امسال شاهد شکوفایی و گستردگی برنامه ها بودیم به طوری که 20 وبینار علمی تخصصی با همکاری جامعه المصطفی(ص) العالمیه به زبان های انگلیسی، فرانسوی، اردو، بنگالی برگزار شد، از سوی دیگر 30 نشست علمی در عرصه بین الملل در کشورهای هندوستان، لبنان، پاکستان، افغاستان، گویان، روسیه، آفریقای جنوبی، مصر، فیلیپین، اوگاندا، کنیا، ترکیه برگزار شد.


 

این گزارش می افزاید، اجرای پویش نذر امام سجاد و تامین 400 دستگاه یخچال برای نیازمندان استان هرمزگان، آزادی 10 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد از زندان های استان هرمزگان، از دیگر ثمرات برگزار دهمین دوره کنگره بین المللی امام سجاد(ع) بود.