سيدالساجدين با عقلانيت معنوي از جايگاه امامت دفاع كرد

سیدالساجدین با عقلانیت معنوی از جایگاه امامت دفاع كرد

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
حجت الاسلام و المسلمين عبدالكريم (سانتياگو) ريكاردو پاس، در تحليل اقدامات بنيادين امام سجاد (ع) پس از واقعه جانگداز كربلا دفاع عاقلانه معنوي از جايگاه امامت را توسط آن امام همام مورد تاكيد قرار داد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم (سانتیاگو) ریکاردو پاس، در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، صحیفه سجادیه و امامت امام سجاد (علیه السلام) در ابعاد عقلانیت و معنویت و مقاومت تشریح کرد.
 

 

امام جمعه بوینس آیرس گفت: آن امام همام جایگاه امامت که  با خونریزی و ظلم به ناحق گرفته شده بود را با تدبیر و عقلانیت افشا کرد.

 

 
وی در ادامه مطلب توضیح داد: فریاد و دادخواهی در آن دوران راه چاره نبود لذا امام چهارم (علیه السلام)  با تدبیر صحیفه سجادیه  را گردآوری و تالیف کرد و با آموزش نیروهای مومن توانست در برابر خفقان ایجادشده بایستد.

 

 
این پژوهشگر و کارشناس دینی اهل آرژانتین که از دین مسیح به اسلام گرویده است، با بیان اینکه امام سجاد(ع) توانست جایگاه  امامت را که آن دوران در معرض تخریب اسلام‌ستیزان قرار داشت را برهاند و مقابله کند، افزود: حضرت زین العابدین(ع) با عقلانیت معنوی از جایگاه امامت دفاع کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم پاس، سخنان خود را تکمیل کرد و افزود: امام سجاد (ع) از جایگاه اصیل اهل بیت (ع) با معرفی درست و مدبرانه  امامت  دفاع کرد راه را برای امامت دوره های بعد و امامان حضرت  باقرالعلوم (ع) و امام صادق (عل) هموار شد.