صحيفه سجاديه؛ زبان مقابله با غاصبان و اسلام‌ستيزان است

صحیفه سجادیه؛ زبان مقابله با غاصبان و اسلام‌ستیزان است

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
حجت الاسلام «محمد ميثم همداني» از مبلغان كشور پاكستان، زبان دعا در صحيفه سجاديه را زبان مقابله عاقلانه با ظلم غاصبان اسلام معرفي كرد.
حجت الاسلام «محمد میثم همدانی» در گفت ‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، هدف از خلقت انسان را کمال گرایی و حرکت به سمت خالق عنوان کرد و گفت: در تحقق این مهم راه های زیادی برای انسان تعیین شده که تمسک و توسل به راه رسول (صلی الله علیه وآله و سلم) و ائمه طاهرین (علیهم السلام) کتب و احادیث بهترین وسیله رسیدن به کمال است.

 

 
پژوهشگر و مبلغ از کشور پاکستان امام سجاد (علیه السلام) و کتاب صحیفه سجادیه را در ادامه مطلب فوق به عنوان  یکی از این هادیان کمال گرایی انسان معرفی کرد و گفت: آن امام همام در حادثه کربلا حضور داشتند و آن واقعه را به چشم دیدند و درک کردند.

 

 

وی با بیان اینکه مطالب و کتاب هایی امام(ع) پس از واقعه کربلا و در آن دوران خفقان گوشه نشین معرفی کردند، افزود: امام نه تنها گوشه نشین نبود و نشد  بلکه پویا و مبارز عمل کرد  و با تألیف کتاب صحیفه کامل سجادیه در برابر دشمنان ایستاد.

 

حجت الاسلام «محمد میثم همدانی» باشرح کلی و معرفی صحیفه سجادیه ادامه داد:  در این کتاب 54 دعا وجود دارد که هر کدام با بیان ملموس جنبه های عقلانیت و معنویت و مقاومتی را بیان می کند.

 

 
وی همچنین گفت: به عکس آن تصور ها که امام را گوشه نشین معرفی کرده، حضرت زین العابدین(علیه السلام)  با کلمات و خطوط دعا در صحیفه سجادیه مقاومت علیه ظلم را آموزش می دهد.

 

این مبلغ پاکستانی به دعا در خطبه عید غدیر کتاب صحیفه سجادیه نیز اشاره کرد و اظهار داد: امام چهارم (علیه السلام) در این دعا اهمیت جایگاه امامت را از آن بندگان برگزیده خدا معرفی می کند و مقاومت در برابر  ظلم ظالمان و غاصبان آموزش می دهد.

 

وی صحیفه سجادیه را زبان دعای مقابله با ظالمان و غاصبین دین اسلام معرفی کردو آموزش و فراگرفتن آن را ضروری دانست.