تمسك به ولايت اهل بيت(ع) راه رستگاري در زندگي است/تقدير از برگزاري دهمين كنگره بين‌المللي امام سجاد(ع)

تمسك به ولایت اهل بیت(ع) راه رستگاری در زندگی است/تقدیر از برگزاری دهمین كنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
آيت‌الله علوي گرگاني ضمن تقدير از برگزاري دهمين كنگره بين المللي امام سجاد(ع) گفت: تمسك به نور ولايت اهل بيت(ع) سبب رستگاري انسان در اين ساعات و كل زندگي مي شود.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ششمین نشست گرامیداشت مقام شامخ حضرت سیدالعابدین، از سری برنامه های دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، امروز در بستر فضای مجازی و با پیام صوتی آیت الله العظمی «سید محمد علوی گرگانی» برگزار شد.

 
 
 
آیت الله علوی گرگانی در این پیام صوتی طی سخنانی اظهار کرد: خوشا به سعادت کسانی که متمسکین به ولایت باشند، اگر دستمان از دامن ولایت جدا نشود سعادت دنیا و آخرت نصیب ما می شود؛ خانواده عصمت و طهارت هادی ما بودند « و کفی بذالک هادیًا و نصیرًا» خداوند می فرماید بس است برای هدایت و یاری شما خانواده اهل پیغبر(ص)، در آیات قرآن نیز موارد متعددی اشاره شده است.
 
 
 
این مرجع تقلید افزود: حتی امام(ع) در بسیاری از موارد بیان کرده است که مراد از تمسک اهل بیت هستند، اگر اهل بیت نبودند کجاهدایت می شدیم؟ راه را می فهمیدیم؟ خانواده اهل بیت رسالت هستند که ما را آگاه و روشن کردند و راه خوشبختی را به ما یاد دادند و جز ولایی ها شدیم، امروز افتخار می‌کنیم که مساله ولایت در سراسر جهان دارد جای باز می کند و بهتر از این هم خواهد شد چراکه وعده دادند « إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ »، این ولایت سراسر جهان را می گیرد و همه زیر پرچم ولایت اهل بیت خواهند آمد اما با مرور زمان.
 
 
 
آیت الله علوی گرگانی گفت: پس چه قدر خوب است که دست از دامن اهل بیت(ع) و به ویژه حضرت زین‌العابدین(ع) بر نداریم و دستمان از ولایت جدا نشود. سفارش و تنها توصیه من به همگان است که متمسکین محکمی در باب ولایت باشید تا دشمن نتواند در شما نفوذ کند، مراقبت کنید که از این خانواده جدا نشوید.
 
 
 
وی با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) ادامه داد: آن حضرت روایتی سرنوشت ساز دارد و می فرماید: روایتی از حضرت سجاد می گویم که روایتی سرنوشت ساز است، آن حضرت می‌فرماید: « أشدّ ساعات ابن آدم ثلاث ساعات: الساعة الّتی یعاین فیها ملک الموت و الساعة الّتی یقوم فیها من قبره، و الساعة الّتی یقف فیها بین یدى اللّه تبارک و تعالى فامّا الى الجنّة و إمّا على النار»، زمانی که انسان ملک‌الموت را می‌بیند و چشم اش به  قابض‌الارواح می افتد، زمانی که پرونده اعمال را به دستش می‌دهند و زمانی که مقابل درگاه احدیت قرار می‌گیرد و نتیجه اعمالش بیان می شود و اینکه پاداش عمل او چیست ؛این حدیث، انسان یک عمر با خانواده و اقوام زندگی کرده است و ناگهان می خواهد از آنها جدا شود، طبیعتا اگر چشم ما در آن لحظات به نورانیت اهل بیت بیفتد آن لحظه هیچ چیزی نیست چراکه نورانیت اهل بیت سبب می شود که هیچ اثری از دنیا برایمان در آن لحظه نماند، اگر در آن لحظات نور ولایت نباشد خدا می داند چه قدر سخت می گذرد، ساعت دوم زمانی است که پرونده عمل را دست انسان می‌دهند و او شرمسار می شود، ساعت سوم نیز زمانی است که در محضر حضرت احدیت قرار بگیرد که آن روز نتیجه اعمال بیان می شود و اینکه انسان چه کرد و جزا و پاداشش چیست.
 
 
 
این مرجع عالیقدر ابراز امیدواری کرد که در همه این مراحل سه گانه زیر پرچم ولایت باشیم و خداوند ظهور صاحب ولایت امام زمان(عج) را برساند و امیدوارم که شما برگزارکنندگان این کنگره با نشر معارف الهی، این امانت را به دست صاحب اصلی اش امام زمان تحویل دهید.
 
 
 
گفتنی است در این نشست همچنین آیت الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین «محمد عبادی زاده» نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، آیت الله «سید محمدی سعیدی» تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام و المسلمین «احمد عابدی» استاد درس خارج فقه و اصول، دکتر «سهیل اسعد» محقق و اندیشمند از کشور آرژانتین سخنرانی کردند.