خانواده سه تن از شهداي مدافع حرم غير ايراني، محقق كتاب رياض‌السالكين و روستاي برگزيده صحيفه سجاديه تجليل شدند

خانواده سه تن از شهدای مدافع حرم غیر ایرانی، محقق كتاب ریاض‌السالكین و روستای برگزیده صحیفه سجادیه تجلیل شدند

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
در جريان برگزاري ششمين نشست گراميداشت مقام شامخ امام سجاد(ع)، از سه خانواده شهداي مدافع حرم غير ايراني، محقق كتاب رياض السالكين و روستاي برگزيده صحيفه سجاديه تجليل شد.
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ششمین نشست گرامیداشت مقام شامخ حضرت سیدالعابدین عصر یکشنبه 24 شهریور در شهر مقدس قم برگزار شد.

 

 
در حاشیه برگزاری این نشست از سه خانواده شهدای مدافع حرم اهل کشور افغانستان و پاکستان که یا خودشان روحانی بودند و یا پدرشان در کسوت روحانیت بود تجلیل به عمل آمد، همچنین از فعالان عرصه  صحیفه سجادیه در عرصه ملی و بین المللی نیز تقدیر شد.

 

 
بر پایه این گزارش، خانواده حجت الاسلام و المسلمین «سید محمدناصر علوی» که ساکن سوریه بود و به مقام رفیع شهادت رسید در جریان برگزاری این نشست تجلیل شدند، همچنین از خانواده شهید محمدصادق صادق زاده و شهید علی حسن حسینی نیز تجلیل به عمل آمد.

 

 
ادامه این نشست اختصاص به تجلیل از آیت الله «سید محسن حسینی امینی» داشت، این عالم گران قدر پژوهشی مفصل در باب منابع و مطالب کتاب «ریاض السالکین» «سید علی خان مدنی» در قالب 7 جلد نوشته است. ریاض الساکین را شاید بتوان بهترین شرح بر صحیفه دانست.
 
 
همچنین در بخش دیگری از این نشست از حجت الاسلام و المسلمین «سید احمد سجادی» تجلیل شد، وی بیش از هفت جلد کتاب در مورد صحیفه نوشته است.

 

 
این گزارش می افزاید، در ادامه این نشست حجت الاسلام عبدالکریم پاز، امام جمعه شیعیان آرژانتین که به همراه همسرش در برنامه های متعددی از کنگره بین المللی امام سجاد(ع) شرکت داشت تجلیل شد.

 

همچنین در ادامه تجلیل از برگزیدگان فراخوان روستای صحیفه سجادیه بود که به میزبانی کانون انصارالحجه روستای شمیل برگزار شد، در جریان برپایی این رویداد حدود بیست روستا فعالیت های متعددی را با موضوع فراخوان در استان هرمزگان داشتند که از آن میان روستای نصیرایی در شهرستان میناب استان هرمزگان با برگزاری همایش بین المللی سید الساجدین به مدت چهار سال با حضور مهمانان خارجی برگزیده شد، محور فعالیت این روستا کانون فرهنگی هنری جعفر آل محمد(ع) بود.
 

 

پایان بخش این برنامه اختصاص به تجلیل از داوود تنی پور مدیر کانون انصارالحجه و خانم خلیلی از شهرستان آمل داشت که در فضای مجازی تولید محتوایی مرتبط با کنگره امام سجاد(ع) داشتند.