پایان ششمین نشست بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) در قم/تجلیل از خادمین صحیفه سجادیه

پایان ششمین نشست بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) در قم/تجلیل از خادمین صحیفه سجادیه

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
نشست برزگداشت مقام شامخ امام زین العابدین(ع) با پیام آیت الله العظمی علوی‌گرگانی و با حضور علما و اندیشمندان حوزه و دانشگاه همراه با با تجلیل از خادمین صحیفه سجادیه و تنی چند از خانواده شهدای مدافع حرم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «ششمین نشست بزرگداشت مقام شامخ حضرت سیدالعابدین عليه السلام» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان عصر امروز(یکشنبه 23 شهریور) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

 

در این مراسم شخصیت هایی حضور داشتند که از این میان می‌توان به آیات سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س)، احمد عابدی استاد حوزه و دانشگاه و همچنین حجج اسلام والمسلمین عبادی زاده امام جمعه بندرعباس، کفیل رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه، پهلوانی دبیر اجرایی کنگره و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، روحانی رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه حضور داشتند.

 

آیت الله العظمی علوی‌گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پیامی به این نشست ضمن تجلیل و تقدیر از برگزار کنندگان کنگره بین المللی امام سجاد(ع) گفت: تمسک به دامان اهل بیت(ع) موجب نجات انسان در دنیا و آخرت است و شک نکنید که ولایت اهل بیت(ع) جهانی خواهد شد.

 

آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در این مراسم با بیان این که خط انحراف و خط اسلام هراسی از اول تاریخ اسلام بوده و هنوز هم ادامه دارد، گفت: همه اهل بیت(ع) به نوعی با این حرکت مبارزه می کردند، از جمله امام سجاد(ع) در قالب دعا با اسلام هراسی بنی امیه مقابله کردند.

 

همچنین آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در پیامی تصویری به این همایش با اشاره به نقش امام سجاد(ع) در حفظ قیام عاشورا و برجسته سازی دعا و مناجات گفت: باید حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مراکز علمی و فرهنگی بتوانند پیام ایشان را به جامعه بین الملل و نسل جوان برسانند.

 

آیت الله احمد عابدی استاد حوزه و دانشگاه نیز با بیان این که امام سجاد(ع) اسوه باور به غیب و باورهای نامحسوس هستند، گفت: کلمات امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه مملو از معنویت و باورهای مجرد است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده امام جمعه بندرعباس و رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، هم با اشاره به این که امام سجاد(ع) اسوه عقلانیت، معنویت و مقاومت بودند به تبیین پیوند عقلانیت و معنویت در نگاه امام سجاد(ع) پرداخت و گفت: معنویت در نگاه ایشان هم درونی و هم بیرونی و ظاهری است.

 

سهیل اسعد با اشاره به نورانیت و عظمت و اعجاز کلمات معصومین از جمله امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه به تشریح ماجرای زن اسپانیایی که با خواندن صحیفه سجادیه شیعه شد، پرداخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین صادق کفیل رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه نیز با ابراز نگرانی از غریب ماندن متونی با عظمت و نورانی از جمله صحیفه سجادیه گفت: بهترین متنی که می‌ تواند اندیشه جهان را تغییر بدهد صحیفه سجادیه است.

 

تجلیل  از تعدادی از خادمین صحیفه سجادیه و تعدادی از خانواده های شهدای غیر ایرانی مدافع  حرم از برنامه های دیگر این نشست بود،‌از جمله افرادی که تجلیل شدند می توان به آیت الله حسینی امینی شارح صحیفه سجادیه اشاره کرد.

پایان پیام/ 694