دیدار جهادگران فرهنگی نسل دیروز و امروز انقلاب در زنجان

دیدار جهادگران فرهنگی نسل دیروز و امروز انقلاب در زنجان

تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
امام جماعت مسجد داودقلی زنجان از پنج دهه فعالیت قرآنی فرهنگی وجهادی شیر زن فرهنگی و جهادی استان زنجان قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام علی اصغر ولایتی دبیر ائمه جماعات استان زنجان با شیر زن فرهنگی وجهادی زنجانی حاج خانم بازرگان دیدار و از پنج دهه فعالیت مستمر قرآنی فرهنگی وجهادی  ایشان تقدیر و قدردانی کرد.

 

در این دیدار حاج خانم بازرگان به فعالیت های قبل از انقلاب برای برپایی جلسات روضه وقرائت قرآن در منازل اشاره کرد و گفت: ما برای خواهران زنجانی کلاس های قرآن درمنازل ومجالس روضه برگزار می کردیم و ارتباط نزدیکی داشتیم و با سخت گیری های فراوان موفق شدیم خیلی از بانوان زنجانی را قرآن واحکام آموزش بدهیم.

 

وی ادامه داد: ما خانه های قرآنی را ترویج دادیم وهرکسی به قرآن مسلط می شد وعلاقه مند بود در خانه های خود با اقوام وهمسایگان جلسات هفتگی قرآن رو برپا می کردند و اکثر جلسات امروز از همان دوره شروع  والگوبرداری شده است.

 

حاج خانم بازرگان به اوایل شروع نهضت و قیام مردم اشاره کرد و گفت: اولین حرکت قیام را در زنجان بانوان به صورت دسته و راهپیمایی ایجاد کردند و ماهم در این حرکت عظیم نقش داشتیم.

 

وی به فعالیت های گسترده خود در اوایل انقلاب تاکید کرد و گفت: برای تشکیل جلسات و تبلیغ برای آماده سازی مردم برای راهپیمایی همواره در جنب وجوش بودیم و برای مبارزه برنامه ریزی واقدام می کردیم وجلسات قرآن و روضه ما جلسات قرار برای اتحاد وتشکیل صفوف مردمی بود.

 

به گفته این فعال قرآنی، بعد از پیروزی انقلاب در مساجد کلاس های قرآن و هیئت و روضه ایجاد شد و حتی در پایگاه های بسیج فعالیت داشتیم طوری که گاها شبانه روز مشغول جذب و دسته بندی خواهران برای فعالیت بودیم واغلب فعالیت ها کارهای فرهنگی وجهادی بودند.

 

حاج خانم بازرگان با آغاز جنگ به مدت کوتاهی جبهه میرود و حتی در میدان تیرها شرکت کرده وآموزش نظامی می بیند ولی به توصیه بزرگان بخاطر ارتباطات اجتماعی بالا و اخلاق حسنه در پشت جبهه ودر قالب جهاد سازندگی فعالیت خود را آغاز می کند.

 

بسیاری از خواهران از طریق ایشان وارد عرصه های فعالیت اجتماعی وفرهنگی می شوند، وی پس از جنگ درخواست سازمان ها برای جذب و استخدام را رد می کند وبا حریت تمام به کارهای فرهنگی وجهادی خود در بین مردم ومحرومین ادامه می دهد.

 

ایشان مورد اعتماد خیرین بوده و مراجعین نیازمند زیادی دارد که با دستان پر مهرایشان مشکلشان حل می شود؛ حاج خانم بازرگان همواره مجلس روضه وقرآن خود را برگزار می کند وبرای خواهران و مادران شهر احکام شرعی می گوید و ارتباط نزدیکی با خانواده های شهدا دارد.

 

خانم بازرگان در این سالها زوج های جوان بسیاری را به خانه بخت فرستاده وموجب خوشبختی خیلی از جوانان زنجان شده است.

 

وی ادامه می دهد: در عرصه های فرهنگی ومردمی هرگز خسته نشدم و خدمت برای مردم با محوریت دین وقرآن و ولایت افتخار و سرمایه آخرت می دانم.

 

در پایان حاج خانم بازرگان از فعالیت وبرنامه های موثر ومفید حجت الاسلام ولایتی قدردانی کرد و گفت: شما از رویش های انفلاب هستید و ما با وجود شما آرامش خاطر داریم و نگران آینده این کشور نیستیم؛ شما در این دوره جهاد می کنید و ما جهادگران قدیمی دعاگوی شما هستیم؛ مطمئن باشید کار برای خدا برکت دارد جاذبه دارد وعاقبت بخیری به همراه دارد.

پایان پیام/ 73