امام سجاد(ع) يك جريان علمي قوي را رهبري كردند

امام سجاد(ع) یك جریان علمی قوی را رهبری كردند

تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
انديشمند و كارشناس عراقي با بيان اينكه امام سجاد(ع) يك جريان علمي قوي را رهبري كردند، گفت: امام سجاد(ع) در دعاها، جايگاه ائمه(ع) و رهبري را معرفي مي كنند كه امت نبايد از امام جلو بيفتد و نه عقب بماند.

 

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد سعید نعمانی از میهمانان عراقی در آیین اختتامیه دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) که امروز دوشنبه ۲۴ شهریورماه 1399، به میزبانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: امام سجاد(ع) صرفاً به عنوان امامی از ائمه(ع) نیست بلکه یک جریان است و وضعیت خاصی داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه جریان کربلا، جریان منحصر به فردی در تمام تاریخ بشریت و از مهمترین رویدادهای بشری است، افزود: امام سجاد(ع) از ابتدای حرکت سیدالشهداء(ع) شاهد و ناظر جریان عاشورا بود و پس از عاشورا پرچم را در دست گرفت و در مقابل انحرافات امت ایستاد.

 

اندیشمند عراقی شرکت کننده در آیین اختتامیه دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ادامه داد: شهید محمد باقر صدر می گفت که امت اسلامی در زمان سیدالشهداء(ع) به مرض اراده دچار شد؛ وجدان مسلمان ها و مردم، مرده و از بین رفته بود.

 

وی با یادآوری اینکه امام سجاد(ع) در آن دوران باید با انحرافات مقابله می کرد و مقابله فقط با دعا نبود، عنوان کرد: حوزه علمیه حضرت امام سجاد(ع) 170 نفر از تابعین شاگرد داشت و آنان در درس و بحث حضرت امام سجاد(ع) حضور داشتند.

 

نعمانی گفت: امام سجاد(ع) یک جریان علمی قوی را رهبری کردند؛ البته به تعبیر مقام معظم رهبری ایشان در قالب دعاها بسیاری از معارف را منتقل می کردند و همه چیز در این دعاها وجود دارد.

 

این میهمان عراقی همچنین عنوان کرد: امام سجاد(ع) در دعاها، جایگاه ائمه(ع) و رهبری را معرفی می کنند که امت نباید از امام جلو بیفتد و نه عقب بماند و امروز ملت ایران این ویژگی برجسته را داراست.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه محور مقاومت در منطقه روز به روز قوی تر می شود، گفت: ترامپ ادعا کرد که با کشته شدن سردار سلیمانی منطقه امن می شود اما امروز کشور آمریکا امنیت ندارد.

این مهمان خارجی آیین اختتامیه دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) تصریح کرد: هرچند کشورهای استکبار در منطقه فعال هستند اما محور مقاومت در یمن، سوریه، عراق و .. قوی تر از گذشته شده است.