نشست هاي علمي بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) در 30 كشور در حال برگزاري است

نشست های علمی بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) در 30 كشور در حال برگزاری است

تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
علامه زاده گفت: همزمان با برگزاري آيين اختتاميه دهمين كنگره بين المللي امام سجاد(ع)، نشست هاي علمي بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) در 30 كشور در حال برگزاري است.
 

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما)، «علی علامه زاده » دبیر علمی  کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در آیین اختتامیه دهمین دوره این کنگره به فلسفه شکل گیری این رخداد مهم فرهنگی معنوی اشاره و اظهار کرد: 10 سال پیش ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به دبیرخانه های استانی ماموریت داد تا در جهت بزرگداشت مقام یکی از اهل بیت(ع) فعالیت کنند که هرمزگان افتخار کار کردن در جهت نشر معارف امام سجاد(ع) پیدا کرد.

 

وی با اشاره به آثار و برکات کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، خاطرنشان کرد: تا چند سال قبل تنها 20 تا 30 نفر حافظ صحیفه در کشور وجود داشت که امروز و با برنامه ریزی های صورت گرفته دبیرخانه کنگره، تنها در منطقه محروم بشاگرد بیش از 50 حافظ صحیفه سجادیه تربیت شده است.

 

دبیر علمی  کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در ادامه از دریافت 15 پیام مکتوب و تصویری از مراجع عظام تقلید، دریافت هزار و 200 مقاله علمی از اندیشمندان و محققین داخلی و خارجی، چاپ قریب به 20 کتاب و تربیت بیش از 80 مبلغ صحیفه در مرکز تخصصی صحیفه سجادیه به عنوان بخشی از برکات 10 دوره برگزاری کنگره یاد کرد.

 

وی ادامه داد: آموزش بیش از سه هزار جوان هرمزگانی در قالب طرح سفیران ولایت، حضور بیش از 50 شخصیت برجسته علمی مسلمان و غیرمسلمان از کشورهای مختلف، اجرای نذر امام سجاد با هدف احیای سیره اجتماعی آن حضرت و دستگیری از نیازمندان از دیگر فعالیت هاست.

 

علامه زاده، برگزاری 700 نشست، همایش و ویژه برنامه بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) در داخل و خارج کشور که از این شمار، 100 نشست در 30 کشور جهان بوده است، برگزاری پنج همایش بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) در تهران و قم، تاسیس مرکز نیکوکاری امام سجاد(ع)، 70 نشست علمی و ترویجی با محوریت معارف امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه را از دیگر برنامه ها برشمرد.

 

وی از برگزاری نشست های تخصصی در 14 استان کشور، آزادی 10 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان های استان هرمزگان در راستای سیره آزاد سازی بردگان توسط امام سجاد(ع)، و تولید 100 ویدئوکلیپ محتوای مجازی به عنوان بخشی از فعالیت های شاخص کنگره دهم نام برد.

 

گفتنی است؛ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از 9 سال پیش همه ساله به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، مجمع جهانی اهل بیت. سازمان فرهنگ و ارتباطات‌ و جامعه المصطفی از 12 تا 25 محرم همزمان سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد(ع) و با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان برگزار می شود.