سیره امام سجاد(ع) سراسر به مقاومت اشاره دارد/ صحیفه سجادیه سرشار از عقلانیت است

سیره امام سجاد(ع) سراسر به مقاومت اشاره دارد/ صحیفه سجادیه سرشار از عقلانیت است

تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام دکتر ارزانی با بیان‌اینکه صحیفه سجادیه دعا است ولی نمی‌توان آن را جدای از عقلانیت دانست، گفت: آزادسازی زندانیان، کمک به نیازمندان و برگزاری نشست‌های مختلف نشان از تبدیل شدن کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) به یک فرهنگ دارد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در مراسم اختتامیه دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) که امروز (دوشنبه، 24 شهریورماه) در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با بیان اینکه مردم استان هرمزگان هر سال این کنگره را بهتر از گذشته برگزار می کنند، گفت: هر آنچه در صحیفه سجادیه وجود دارد مملو است از حمد و سپاس و البته حمد و سپاسی به خداوند منتهی می شود.

 

رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: وبینارهای دهمین کنگره بین الملی امام سجاد (ع) در دوره شیوع کرونا به خوبی به زبان های مختلف در سراسر ایران و کشورهای مختلف برگزار شد.

 

وی اضافه کرد: اگر زمانی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) یک رویداد بود اما امروز به یک فرهنگ تبدیل شده است و محدود به زمان و مکان خاصی نیست بلکه تمام شمول فردی، اجتماعی و خانوادگی ما را دربر گرفته است که آزادسازی زندانیان، کمک به نیازمندان، برگزاری نشست های مختلف و سایر برنامه های اینچنین نشان دهنده تبدیل شدن کنگره به یک فرهنگ است.

 

دکتر ارزانی در ادامه با بیان اینکه عقلانیت، معنویت، مقاومت شعار دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) بوده است، ابراز کرد: نگاه امام سجاد (ع) به موضوع مقاومت برای همه زمان ها و مکان ها و در واقع نگاه فرازمانی و فرامکانی است.

 

وی ادامه داد: صحیفه سجادیه دعا است ولی نمی توان آن را جدای از عقلانیت دانست. در واقع نمی شود معنویت امام سجاد (ع) را از موضوع عقلانیت جدا کرد.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود افزود: رساله حقوقی امام سجاد(ع) نماد عقلانیت، معنویت و مقاومت، حق مداری و تکلیف مداری است و مگر می شود موضوع عقلانیت را از معنویت و از سوی دیگر موضوع معنویت را از عقلانیت جدا کرد.

 

وی تاکید کرد: سیره امام سجاد (ع) سراسر به مقاومت در عرصه های مختلف اشاره دارد و این کنگره می تواند عرصه های جدیدی در این حوزه بگشاید.

 

حجت الاسلام ارزانی در ادامه با بیان اینکه این کنگره می تواند عرصه های جدیدی برای کودکان و نوجوانان ایجاد کند، اضافه کرد: آموزش صحیفه سجادیه به همه مردم به ویژه کودکان و نوجوانان بسیار ارزشمند است و باید جزو اولویت های دست اندرکاران این کنگره باشد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: الحمدالله همه مردم در استان هرمزگان و همه مسئولان و شخصیت ها استقبال خوبی از کنگره امام سجاد(ع) کرده اند و در واقع مردم استان هرمزگان این کنگره را نمادی از استان خود می دانند.

پایان پیام/ 397