صحیفه سجادیه زبان فطرت و مشترک میان انسان‌ها است/ امت‌سازی در این کتاب مطرح می‌شود

صحیفه سجادیه زبان فطرت و مشترک میان انسان‌ها است/ امت‌سازی در این کتاب مطرح می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام عبادی‌زاده با بیان‌اینکه امت‌سازی در صحیفه سجادیه مطرح شده است، گفت: صحیفه سجادیه زبان فطرت و مشترک میان انسان‌ها و ادیان است که کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) می‌تواند این حقیقت را فراگیر کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمد عبادی زاده» با اشاره به تلاش مجمع جهانی اهل بیت (ع) برای برگزاری مطلوب بخش های مختلف دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع)، گفت: شعار معنویت، عقلانیت و مقاومت که به موقع از سوی دست اندرکاران انتخاب شد به خوبی توسط این مجمع در سطح جهان فراگیر شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: اگر عقلانیت را در کنار معنویت قرار ندهیم، نمی توانیم تصویری درستی از معنویت ارایه کنیم. هم در دنیای اسلام و هم در دنیای مسیحیت چند کج اندیشی در حوزه معنویت وجود دارد.

 

وی اضافه کرد: در مسئله معنویت شاهد جدایی امور دنیوی از امور اخروی در دنیا و الهیات مسیحی هستیم که نوعی کج اندیشی است.

 

عبادی زاده گفت: امروز خلا معنویت را در دنیای غرب ملاحظه می کنیم که تفسیر ما را از معنویت گرایی سخت می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار کرد: در حوزه مقاومت نیز شاهد کج اندیشی هایی هستیم که در وجود گروه هایی همچون داعش بروز کرده است.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) تفسیر درستی از مقاومت ارایه کرده اند. اصل اسلام خواهی جزء بن مایه های مقاومت است. نمی توانیم تفسیر روشنی از صحیفه سجادیه ارایه کنیم مگر با توجه به موضوع عقلانیت. اصل نفی سبیل و نفی سلطه نیز جزء بن مایه ها و اصول مقاومت هستند.

 

عبادی زاده گفت: ما امروز به عنوان یکی از مبانی مقاومت باید نفی سلطه را در جریان و جبهه مقاومت برجسته کنیم. امت سازی در صحیفه سجادیه مطرح شده است. اگر به جهان اسلام نگاه امتی نداشته باشیم، دچار کج اندیشی خواهیم شد. اسلام موضوع امت سازی را مطرح می کند.

 

وی گفت: صحیفه سجادیه زبان فطرت و مشترک میان انسان ها و ادیان است که کنگره بین المللی امام سجاد (ع) می تواند این حقیقت را فراگیر کند.

 

گفت: ایستادگی در برابر نظام سلطه در دعاهای 9 و 20 صحیفه سجادیه اشاره به این حقیقت دارد که اندیشه سداد را باید جزء زیربناهای مقاومت بدانیم.

 

عبادی زاده خاطرنشان کرد: استکبارستیزی در دو بعد درونی و بیرونی به خوبی در صحیفه سجادیه مطرح شده است و ما باید تعریف روشنی از جریان مقاومت برای دنیا ارایه کنیم تا تمایز میان خود و کج اندیشانی همچون داعشی ها را تبیین کنیم.

پایان پیام/ 397