صحیفه سجادیه ترجمه عرشی از قرآن است

صحیفه سجادیه ترجمه عرشی از قرآن است

تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان‌اینکه صحیفه سجادیه ترجمه عرشی از قرآن است، گفت: می‌توان از ظرفیت این کتاب برای تحقق محورهای مختلف بیانیه گام دوم انقلاب که مد نظر مقام معظم رهبری است، استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام المسلمین «محمد جواد علی اکبری» در مراسم اختتامیه دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) که امروز (دوشنبه، 24 شهریورماه) در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با بیان اینکه دوران درخشش صحیفه سجادیه متفاوت از گذشته آغاز شده است، گفت: صحیفه سجادیه بهترین ترجمه و بیان از قرآن کریم و اساساً ترجمه عرشی از قرآن است.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: امام سجاد (ع) زمانی کار خود را در قالب دعا و با زبان معنویت شروع کردند که به نظر خیلی ها کار تمام شده بود و ایشان کار خود را از نقطه صفر و بلکه زیر صفر شروع کردند.

 

وی اضافه کرد: برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) نشان داد که مردم در اقصی نقاط چگونه و چقدر به امام سجاد(ع) عرض ارادت می کنند.

 

علی اکبری اظهار کرد: صحیفه سجادیه پاسخگوی سوالات امروز جهان بشری است و امام (ع) با زبان دعا در دوره جدید به نیازهای امروزی پاسخ گفته اند البته صحیفه سجادیه ناشناخته مانده است و این زبان صدای خصلت را به خوبی می توان بیان کرد و نیازمند همت بلند و توصیف ارزش های الهی در قاب صحیفه سجادیه هستیم.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: صحیفه هم خودشناسی در پرتوی خداشناسی و هم راه و رسم خودسازی موحدانه و مبتنی بر توحید را ارایه کرده که ناظر به امتداد شخصیت انسان در افق ابدی و حتی نیازهای جاری او است، بنابراین می توان از ظرفیت صحیفه سجادیه برای تحقق محورهای مختلف بیانیه گام دوم انقلاب که مد نظر مقام معظم رهبری است، استفاده کرد.

 

وی اضافه کرد: امام سجاد(ع) یک راه میانبر پیش روی انسان ها قرار داده اند که این راه میانبر عبارت است از تزکیه و  کاهش آرزوها زیرا دعا مقام سوال و تقاضا در برابر پیشگاه پروردگار متعال است.

 

حاج علی اکبری افزود: امام سجاد(ع) سراغ آرزوها و تمناها رفته تا به این نقطه برسد که بنده در سیر تکاملی و منزل به منزل، شخصا خدای متعال را بخواهد یعنی آن قدر آرزوهایش اوج بگیرد که تنها خواسته اش خدا باشد.

 

وی اظهار کرد: امام سجاد(ع) در دعای بیستم که معروف به دعای مکارم الاخلاق است، آرزوهای انسانی در پیشگاه خداوند به بهترین شکل عرضه می کند تا انسان با عبور از همه آنها فقط به فکر رسیدن به خداوند باشد.

 

وی تاکید کرد: امام سجاد(ع) با روش فوق العاده و روح نافذشان اتفاقاتی در عمیق ترین لایه های شخصیت انسان شکل می دهند، شخصیتی که از درون می جوشد و نیازها را برجسته می کند.

 

رییس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور افزود: بخشی از نیازهای عادی و طبیعی جای خود می مانند و یک پرواز رخ می دهد و انسان در یک خودیابی درک می کند چه چیزی می خواهد. اتفاق مهم در اینجا روی می دهد، پالایش تمناها و آرزوها؛ یعنی تزکیه در چنین مرحله مهمی در وجود انسان اتفاق می افتد.

 

حاج علی اکبری در پایان گفت: صحیفه سجادیه نسخه اصلی برای تربیت روح انسان است. تربیت گلخانه ای فایده ندارد و تربیت با بخشنامه انجام نمی شود.

پایان پیام/ 397