کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) به یک بنیاد تبدیل شود

کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) به یک بنیاد تبدیل شود

تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
مرادی با بیان‌اینکه برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) بارقه‌هایی از امید را در دل مردم هرمزگان ایجاد کرده است، گفت: تقاضا داریم که این کنگره به یک بنیاد تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «مرادی» با اشاره به فعالیت های مردم استان هرمزگان در مبارزه با تهاجم و هجمه های فرهنگی دشمنان که کنگره بین المللی امام سجاد (ع) که نمونه برجسته ای است، گفت: از مسئولان حاضر در این جلسه تقاضا داریم که کنگره بین المللی امام سجاد (ع) به یک بنیاد تبدیل شود.

 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افزود: هیچ گونه اعتباری به صورت مستقیم از هیچ دستگاه دولتی به کنگره بین المللی امام سجاد (ع) اختصاص نیافته است البته کمک هایی را برخی دستگاه ها انجام می دهند ولی هیچ ارتباطی به ردیف بودجه مستقل ندارد.

 

وی اضافه کرد: برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد (ع) بارقه هایی از امید را در دل مردم هرمزگان ایجاد کرده است.

 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر لزوم برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد (ع)  با تکیه بر ظرفیت ها و توانمندی های مردمی اظهار کرد: با وجود این تبدیل شدن این کنگره به بنیاد می تواند دامنه خدمت مردم هرمزگان را گسترده تر کند.

 

وی در پایان تاکید کرد: کنگره بین المللی امام سجاد (ع) نمونه ای موفق از تلاش جمعی مردم یک استان در معرفی سیره و سبک زندگی اهل بیت (ع) در سطح ملی و بین المللی است.

 

همچنین، «رضا کمالی زرکانی» در مراسم اختتامیه دهمین کنگره بین المللی «امام سجاد (ع)» که امروز (دوشنبه، 24 شهریورماه) در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه امام سجاد(ع) شاهد فجایع دردناک کربلا و پیام رسان نهضت عاشورا هستند، گفت: ایشان بزرگمردی بودند که با دعاهای خود موجب تداوم حرکات انقلابی کربلا شدند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دعاهای امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه مثال تفسیر آیه پایانی سوره مبارکه فرقان است که بر اساس آن درمی یابیم هرچه داریم از عنایت خداوند است.

 

وی اضافه کرد: امروز شعار معنوی کنگره امام سجاد(ع) دورترین نقاط کشور و بسیاری از کشورهای جهان را دربرگرفته است که حاصل تلاش های وزارت ارشاد، نمایندگی ولی فقیه و استانداری هرمزگان و به ویژه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

کمالی در پایان با اشاره به سطح بالای کمی و کیفی برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) یادآور شد: امسال با وجود شیوع ویروس کرونا شاهد استقبال خوبی از این کنگره در سراسر ایران و جهان بودیم که نشان دهنده تلاش های خالصانه دستگاه ها و مسئولان مختلف در استان هرمزگان و دستگاه هایی همچون ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بوده است.

پایان پیام/ 397