در فصل جديدي از جريان مقاومت نيازمند توجه جدي تر به سيره امام سجاد(ع) هستيم

در فصل جدیدی از جریان مقاومت نیازمند توجه جدی تر به سیره امام سجاد(ع) هستیم

تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
دبير كل مجمع جهاني اهل بيت(ع) گفت‌: متاسفانه، سيره علمي امام سجاد (ع) در جامعه ما مهجور و مغفول مانده است در حالي كه امروز با توجه به قرار گرفتن در فصل جديدي از جريان مقاومت نيازمند توجه جدي تر به اين سيره هستيم.

 

 

 

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما، آیت الله رمضانی در آیین اختتامیه دهمین دوره کنگره بین المللی امام سجاد (ع) طی سخنانی گفت: اسلام بر پایه رحمت بنا شده، اما آیا اسلام رحمانی با مقاومت در تعارض است، مدیریت پیامبر اسلام(ص) بر اساس رحمت و مهربانی بوده است.

 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: بحث ما مقاومت در برابر کسانی است که مخالف کرامت انسانی هستند. در قرآن کریم قریب به 300 آیه درباره جهاد وجود دارد. اینکه عده ای مطرح می کنند که جهان امروز جهان صلح است و نباید موضوع مقاومت در برابر استکبار را مطرح کرد، بدانند کاملا بر خلاف نظر قرآن سخن می گویند.

 

آیت الله رمضانی تصریح کرد: امام سجاد(ع) در 9 فراز دعای 27 صحیفه سجادیه به موضوع مقاومت اشاره و فعالان در جبهه مقاومت را جزء مومنان معرفی کرده اند.

 

وی ادامه داد: بسیاری در استعمار فرانو بحث حقوق بشر را مطرح می کنند در حالی که بندبند رساله حقوق امام سجاد(ع) موضوع حقوق بشر را به بهترین شکل بررسی می کند.

 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت گفت‌: متاسفانه، سیره علمی امام سجاد (ع) در جامعه ما مهجور و مغفول مانده است در حالی که امروز با توجه به قرار گرفتن در فصل جدیدی از جریان مقاومت نیازمند توجه جدی تر به این سیره هستیم. گسترش طالبان و داعش برای تحت الشعاع قرار دادن موضوع مقاومت و جایگاه عقلانیت در دین اسلام است.

 

  وی افزود: کنگره بین المللی امام سجاد(ع) می تواند با دقت در دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه موضوع افزایش عِده وعُده نیروی مقاومت را برای کسانی که با طرح مبارزه با استکبار مخالفت می کنند، تبیین کند.

 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) تصریح کرد: صحیفه سجادیه را باید از منظر عمومی بیشتر مورد دقت قرار دهیم.