جایگاه کانون های مساجد از لحاظ فرهنگی بسیار با اهمیت است

جایگاه کانون های مساجد از لحاظ فرهنگی بسیار با اهمیت است

تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
الهی نژاد، با برشمردن نقش کانون های مساجد در مقابله با تهاجم نرم دشمن گفت: جایگاه کانون های مساجد از لحاظ فرهنگی بسیار با اهمیت است.

هاشم الهی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه اظهار کرد: شیوع ویروس منحوس کرونا موجب به وجود آمدن برخی محدودیت ها در برگزاری برنامه های این کانون شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع ) گیلانغرب افزود: با بازگشایی مساجد نیز برنامه های مختلف مناسبتی از جمله برگزاری مراسم احیای شب های قدر و نیز برگزاری نماز عید سعید فطر به همت این کانون برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه این کانون ۱۵۰ نفر عضو دارد، بیان داشت: مناسب های مذهبی مختلفی نیز در این کانون اجرایی شده است.

الهی نژاد تصریح کرد: همچنین در عید سعید غدیر نیز مراسم ویژه ای برگزار شد و عزاداری ماه محرم نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و در حیاط مسجد باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شد.

وی با گلایه از کمبود اعتبارات کانون های فرهنگی مساجد به منظور اجرای برنامه های فرهنگی خاطر نشان کرد: جایگاه کانون های مساجد از لحاظ فرهنگی بسیار با اهمیت است و از این رو باید مسئولان به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع ) گیلانغرب با اشاره به محدودیت های دسترسی کانون های روستایی ادامه داد: کانون های روستایی نقشی مهم در اجرای برنامه های فرهنگی و فرهنگ سازی در روستا دارند که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

وی گفت: حضور مردم در مساجد راهکاری برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است همچنین باید مناسبت های مذهبی بیش از پیش مورد تاکید قرار گیرد.

پایان پیام/ 66