از حضور بچه‌های مساجد تهران در «رواق همدلی» تا آموزش احکام تجارت به مسجدی‌ها

از حضور بچه‌های مساجد تهران در «رواق همدلی» تا آموزش احکام تجارت به مسجدی‌ها

تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
اجرای ویژه برنامه «رواق همدلی» در کانون‌های مساجد استان تهران، آموزش تخصصی ترجمه قرآن در دارالقرآن کریم اهل بیت(ع) و برگزاری کلاس آموزش احکام تجارت در مسجد موسی بن جعفر(ع) ازجمله اخبار حوزه مسجد در ۲۵ شهریورماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر آخرین اخبار این حوزه در ۲۵ شهریورماه:

 

ویژه برنامه «رواق همدلی» با حضور فعالین کانون های مساجد استان تهران برگزار می شود

 

 

 

حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از ویژه برنامه «رواق همدلی» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران خبر داد واظهار کرد: در قالب این ویژه برنامه کمک های مومنانه  از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران به خانواده های بی بضاعت انجام می شود.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران بیان کرد: در این ویژه برنامه همدلی 2400 بسته گوشت قربانی بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.

 

وی مکان توزیع بسته های گوشت قربانی بین خانواده های نیازمند را مسجد آیت الله فیروز آبادی شهرری دانست و گفت: این برنامه به صورت رسمی 25 شهریور ساعت 14 انجام خواهد شد.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در ادامه از برگزاری جلسه با مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد به منظور گسترش همکاری ها خبر داد و گفت: براساس سند ششم توسعه باید هر مسجدی یک کانون فرهنگی هنری داشته باشد تا برنامه ها و کلاس های فرهنگی هنری مساجد در این کانون ها  برگزار شود، به همین جهت در نظر داریم با همیاری مدیران نواحی امور مساجد توسعه بیشتری به تاسیس کانون های فرهنگی هنری در مساجد بدهیم.

 

حجت الاسلام قدیریان اظهار کرد: قالب مساجد شهرستان شمیرانات دارای کانون فرهنگی هنری هستند و اگر هم مسجدی باشد که درخواست تاسیس کانون را داشته باشد، باید با هماهنگی مدیریت ناحیه مرکز رسیدگی به امور مساجد و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران درخواست تاسیس کانون کند.

 

کمک مومنانه اهالی مسجد امام حسن مجتبی (ع) به ۴۵ خانواده/ آموزش تخصصی ترجمه قرآن در دارالقرآن کریم اهل بیت(ع)

 

 

 

حجت الاسلام «محمد تقی فردوسی» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ساختمان جدید مسجد امام حسن مجتبی (ع) (واقع در تهران، میدان نوبت، خیابان جانبازان شرقی، خیابان دردشت، خیابان 62) در سال 1398 افتتاح شد، اظهار کرد: با وجود مانع تراشی برخی از دستگاه ها الحمدالله به همت هیئت امنا و خیران، این کار را در کمترین زمان ممکن انجام دادیم. طبقات این مسجد به ترتیب شامل شبستان مردانه، شبستان زنانه، دفتر نهادها، آشپزخانه و خانه خادم است.

 

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) افزود: کار ساخت سالن اجتماعات این مسجد به دلیل مشکلات مالی و شیوع ویروس کرونا هنوز به اتمام نرسیده که انشاءالله به یاری خداوند این سالن تا پایان امسال افتتاح می شود و همایش های بزرگ و برنامه های مختلفی در آن برگزار می کنیم.

 

وی در ادامه به فعالیت های دارالقرآن مسجد امام حسن مجتبی (ع) «کریم اهل بیت(ع)» در حوزه آموزش تخصصی روخوانی و ترجمه قرآن کریم اشاره کرد و گفت: فعالیت این مجموعه، همه روزه و ویژه کودکان و نوجوانان دختر و پسر و با کمترین تعرفه برگزار می شود.

 

فردوسی اضافه کرد: جلسات تفسیر تخصصی قرآن نیز در روزهای شنبه و پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود. ضمن اینکه روزهای دوشنبه و چهارشنبه نیز  تفسیری کوتاه درباره چند آیه از آیات تلاوت شده در قالب طرح تلاوت نور بیان می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه پایگاه های مقاومت بسیج برادران -شهید خالقی- و خواهران -شهید رضاپور- در دوره شیوع ویروس کرونا کار ضد عفونی کردن مسجد امام حسن مجتبی (ع) و بخشی از محوطه محله دردشت را انجام داد، اظهار کرد: این دو پایگاه همچنین آماده سازی فضای این مسجد برای برگزاری مراسم نماز جماعت و مراسم سوگواری در ماه محرم را انجام دادند.

 

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) افزود: اهالی این مسجد هر ماه بین 200 هزار تا 400 هزار تومان به 45 خانواده نیازمند کمک می کنند که این کار در دوره شیوع ویروس کرونا نیز باوجود تمام مشکلات مالی، تداوم یافت.

 

سوگواری دهه اول ماه صفر در مسجد جامع مهدیه

 

 

 

مراسم سوگواری دهه اول ماه صفر از ۲۸ شهریور به مدت ۱۰ شب در مسجد جامع مهدیه جوزستان برگزار می شود.

 

این مراسم با سخنرانی حجج اسلام مسعود عالی و  حسینی قمی در این مسجد بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

 

یادآور می شود، مسجد جامع مهدیه جوزستان در نیاوران، خیابان شهید باهنر، خیابان شهید رفیعی واقع شده است.

 

برگزاری کلاس آموزش احکام تجارت در مسجد موسی بن جعفر(ع)/ کمک هفتگی اهالی مسجد به نیازمندان

 

 

 

 

حجت الاسلام «محمد جواد بیگدلی» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد واقع در بازار تهران از زمان شیوع ویروس کرونا بیش از سایر مساجد شهر تهران دچار تعطیلی شده اند، اظهار کرد: با وجود این، اهالی این مساجد تلاش کردند هیچ گاه فعالیت های این خانه های خدا در حوزه خدمت رسانی به نیازمندان تعطیل نشود که تذکر حکیمانه مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه، نقش مهمی در استمرار این کارکرد اجتماعی مساجد داشت.

 

امام جماعت مسجد حضرت امام موسی بن جعفر (ع) (واقع در تهران، خیابان 15 خرداد غربی، نبش کوچه بازار آهنگران) در ادامه با بیان اینکه اهالی این مسجد به دلیل تعطیلی طولانی مدت برنامه نماز جماعت و سایر فعالیت های مذهبی در دوره شیوع ویروس کرونا، خدمت رسانی به نیازمندان را در اولویت کاری خود قرار دادند، افزود: الحمدالله به همت نمازگزاران این خانه خدا و چند خیر، هر هفته کمک های قابل توجهی به دست نیازمندان آبرومند قرار می گیرد.

 

وی در ادامه به برگزاری کلاس آموزش احکام کسب و کار و حوزه اقتصاد در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه در مسجد حضرت امام موسی بن جعفر (ع)، گفت: با توجه به قرار داشتن این مسجد در محدوده بازار بزرگ تهران، این کلاس ها به صورت مرتب برگزار و با استقبال خوبی نیز از سوی کسبه بازار آهنگران روبرو می شود.

 

بیگدلی در ادامه با بیان اینکه مراسم حدیث کساء در روزهای سه شنبه پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد حضرت امام موسی بن جعفر (ع) برگزار می شود، اضافه کرد: اطعام نمازگزاران و سایر شرکت کنندگان در این مراسم، برنامه ثابت این مراسم است که البته از آغاز شیوع ویروس کرونا، هزینه این اطعام، از آغاز شیوع ویروس کرونا صرف کمک به نیازمندان می شود.

 

وی در ادامه به برگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) در  مسجد حضرت امام موسی بن جعفر (ع) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، اظهار کرد: تمام امور مربوط به این مسجد در کلیه برنامه ها اعم از نماز جماعت و مراسم سوگواری یا مولودی، توسط هیئت امنای این خانه خدا انجام می شود.

 

امام جماعت مسجد حضرت امام موسی بن جعفر (ع) در پایان با بیان اینکه باوجود رفت و آمد بیشتر مردان در محدوده این مسجد، طبقه دوم این خانه خدا به خانم ها اختصاص یافته است، گفت: متاسفانه برخی از مساجد در محدوده بازار، شبستان زنانه ندارند که اصلا درست نیست و باید متولیان و هیئت امنای این دسته از مساجد، تدبیری برای حل این مشکل که با انتقاد بسیاری از سوی خواهران همراه شده است، اتخاذ کنند.

 

توزیع لوازم‌التحریر میان دانش‌آموزان محروم از سوی بچه های کانون گلبرگ

 

 

 

 

به مناسبت بازگشایی مدارس۵۰ بسته لوازم‌التحریر در راستای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه به همت کانون فرهنگی  هنری گلبرگ میان دانش‌آموزان محروم توزیع می شود.

 

لوازم التحریر برای ۵۰ دانش آموز بی بضاعت به ارزش ۲ میلیون تومان شامل مداد رنگی، دفتر و خودکار است و با  توجه به نیاز هر دانش آموز به همت کانون فرهنگی هنری گلبرگ و مسجد حضرت ولیعصر(عج)، تهیه و توزیع می شود.

 

همچنین به مناسبت ماه محرم سبد کالا شامل مرغ،گوشت، رب، ماکارونی و ... بین خانواده های نیازمند توزیع شد و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

 

کانون فرهنگی هنری گلبرگ در شهرری، بزرگراه شهید هاشمی، خیابان شهید رسولی واقع شده است و دارای ۳۶۶ نفر عضو است.

پایان پیام/ 9