کانون های فرهنگی مساجد بهترین ظرفیت برای جریان سازی فرهنگی هستند

کانون های فرهنگی مساجد بهترین ظرفیت برای جریان سازی فرهنگی هستند

تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
مرادی، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین ظرفیت برای جریان سازی فرهنگی در جامعه هستند.

جواد مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به فعالیت های این کانون اظهار کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا با کمک امام جماعت، هیئت امنا و بسیج برنامه هایی از ابتدای سال اجرا شده است.

مدیرکانون فرهنگی هنری ارشاد هرسین افزود: با توجه به شرایطی که ویروس منحوس کرونا به وجود آورده است، از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری برنامه‌ هایی برای آموزش اعضا استفاده شده است.

وی از برگزاری کلاس قرآن در ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان داشت: به منظور غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان مسابقه نقاشی در عید سعید غدیر برگزار شد.

مرادی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه کمک مومنانه و مواسات اذعان داشت: به همت اعضای کانون های فرهنگی کمک های مومنانه تهیه و در اختیار نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در ماه محرم نیز برنامه های مختلفی از جمله برپایی آیین های عزاداری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی اجرا شده است.

مدیرکانون فرهنگی هنری ارشاد هرسین گفت: به منظور رعایت نکات بهداشتی به طور مکرر ضدعفونی و گندزدایی انجام می‌شود.

وی با انتقاد از کمبود اعتبارات کانون های مساجد عنوان کرد:  در حال حاضر برنامه ها به کمک پایگاه بسیج و هیئت امنا برگزار می‌شود.

مرادی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری ارشاد از سال ۸۸ تاسیس شده و در حال حاضر ۶۴ نفر عضو دارد، خاطر نشان ساخت: در حال حاضر کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین ظرفیت هستند که باید توسط مسئولان دیده شوند.

مدیرکانون فرهنگی هنری ارشاد هرسین خاطرنشان کرد: عضوگیری با وجود کمبود اعتبارات در کانونهای فرهنگی هنری مساجد سخت و نیازمند تخصیص بودجه است.

وی افزود: در گذشته اعتبارات خوبی به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اختصاص می‌یافت اما متاسفانه این روند دیگر اینگونه نیست.

پایان پیام/ 66