ولایت پذیری و ولایتمداری محسن شهیدم زبانزد بود

ولایت پذیری و ولایتمداری محسن شهیدم زبانزد بود

تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
رضوان شریعتی گفت: ولایت پذیری و ولایتمداری محسن شهیدم زبانزد بود به حدی که در بخشی از وصیت نامه خود این گونه وصیت کرده است؛ کسانی که ذره ای به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه سوء ظن دارند در مراسم کفن و دفن من شرکت نکنند.

«رضوان شریعتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: فرزند شهیدم محسن در شهريور سال 1344 در جيرفت متولد شد و در 17 سالگی به عنوان بسیجی وارد جبهه های جنگ شده و سپس در سال 1363 هنگامی که معاون گردان 419 بود در عمليات بدر و در جزيره مجنون به شهادت رسيد.

مادر شهید محسن شریفی افزود پیکر فرزند شهیدم از زمان شهادت مدت ها مفقود بود و فقط مزاری از وی به عنوان یادبود در گلزار شهدای جیرفت بود تا این که در اردیبهشت سال 1377 پلاک و استخوان های فرزندم را برای ما آوردند.

وی با بیان این مطلب که فرزندم با شهید پایدار از شهدای جاوید الاثر، دوستی عمیقی داشت، اظهار کرد: به گفته سردار شهید حاج قاسم سلیمانی محسن شهیدم در شب سالگرد شهادت شهید محمود پایدار، گفته بود؛ آرزو دارم همچون پایدار شهید شوم یعنی مفقود الاثر شوم و این آرزو به مدت ۱۴ سال محقق شد.

شریعتی با اشاره به ویژگی های بارز شهید، تاکید کرد: ولایت پذیری و ولایتمداری محسن شهیدم زبانزد بود به حدی که در بخشی از وصیت نامه خود این گونه وصیت کرده است؛ کسانی که ذره ای به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه سوء ظن دارند در مراسم کفن و دفن من شرکت نکنند.

 این مادر شهید بیان کرد: فرزندم علاقه عجیبی به نماز داشت و همواره دیگران را ترغیب به اقامه نماز اول وقت می کرد و صداقت در کلامش موج می زد.

وی ابراز کرد: متاسفانه امروز برخی از زنان و دختران با بد حجابی در جامعه ظاهر می شوند که این امر موجب رنجش خاطرم می شود چرا که محسن شهیدم و دیگر شهدا از خون خود گذشتند تا زنان و دختران ایران اسلامی با خاطری آسوده و با عمل به احکام و دستورهای الهی که یکی از آنها حفظ حجاب است، زندگی کنند.


شریعتی با بیان این مطلب که حفظ حجاب زنان و دختران پاسداری از خون شهدا است، اظهار کرد: برخی از اهداف دین اسلام از توصیه زنان به حفظ حجاب این است که آنها با فراغت كامل بتوانند به وظايف و رسالت اساسی خود كه همانا حفظ نسل انسان، خانه داری، همسرداری و تربیت فرزند است، بپردازند.

مادر شهید شریفی با اشاره به این که فرزند شهیدم در فرازی از وصیت نامه خود به دنیای پست و فریبنده اشاره می کند، اضافه کرد: فرزندم در این فراز از وصیت نامه خود می گوید؛ ای مردم مسلمان، متوجه باشيد كه این دنیای پست خيلی فريبنده است و با همه زرق و برقش چند سالی بيش در آن نيستيم و بالاخره بايد با آن وداع كرده و راهی سرای آخرت شويم كه آن جهان ابدی می باشد.

وی ادامه داد: ای مسلمان؛ خود را مهيا كنيد كه معاد در پيش است تا در آن روز عظيم در مقابل عدل خدا سرافكنده نباشيد، روحانيت اصيل را كه در راس آن ولی امر مسلمین است ياری كرده، جهاد و جبهه ها را فراموش نكنيد و دولت اسلامی را ياری کنید.

شریعتی اظهار کرد: یکی از دل خوشی های من این است که سردار حاج قاسم سلیمانی در مراسم تدفین فرزند شهیدم شرکت کرده و در مورد وی گفت؛ الحق و الانصاف هم محسن بود و هم شریف، محسن فرمانده ای بود که نمی‌توانم قطعی بگويم اما آنچه که ديدم شايد هرگز نماز شبش ترک نشد.

وی در خاتمه ضمن تشکر از ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان که مجری طرح ملی سه شنبه های تکریم در این منطقه است، عنوان کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم، خوشحالی خانواده های شهدا را به همراه دارد زیرا بیانگر این است که جامعه هنوز برای مقام شهدا ارزش و احترام قائل است و خانواده های شهدا را نیز تنها نمی‌گذارد.

 

شایان ذکر است؛ دهمین مرحله از اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در منزل شهید محسن شریفی از شهدای شاخص شهرستان جیرفت و با تجلیل و تکریم خانواده  معظم این شهید والامقام برگزار شد.

پایان پیام/ 586