433 كانون در روستاهاي كردستان فعاليت مي كنند/ كانون هاي روستايي ظرفيتي براي جشنواره هاي فرهنگي هنري

433 كانون در روستاهای كردستان فعالیت می كنند/ كانون های روستایی ظرفیتی برای جشنواره های فرهنگی هنری

تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
گلباغي، با اشاره به فعاليت كانون‌هاي فرهنگي هنري در سطح روستاهاي كردستان گفت: در حال حاضر 433 كانون فرهنگي هنري در مساجد روستايي استان فعاليت مي كنند كه ظرفيت قابل توجه براي توسعه جشنواره‌هاي مختلف در مناطق مرزي است.
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، «حسین براتی» سرپرست دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، به منظور بررسی مسائل و مشکلات ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان به این استان سفر کرد و در این سفر یکروزه با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارکنان این ستاد در سنندج دیدار و گفتگو کرد.
 
 
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در این دیدار گفت: خوشبختانه با تلاش دلسوزان و متولیان فرهنگی و مذهبی در کردستان اکنون شاهد فعال بودن ۶۰۰ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح روستاها و شهرهای این استان هستیم.
 
 
 
کامل گلباغی با تاکید بر استفاده بهینه از کانون های فرهنگی و هنری برای بسط و توسعه مبانی اسلامی و فرهنگ سازی عنوان کرد: انقلاب اسلامی از مساجد شکل گرفت و استمرار حاکمیت نظام جمهوری اسلامی نیز در مساجد تثبیت، تحکیم و ادامه دارد .
 
 
 
وی به فعالیت سامانه فهما (پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران) و بهره‌مندی اعضای کانون‌های مساجد از پرتال بچه‌های مسجد عنوان کرد: در حال حاضر با راه‌اندازی این سامانه ارزیابی کانون‌ها بر حسب میزان فعالیت شان در این سامانه و در فضای مجازی صورت می‌گیرد.
 
 
 
وی اضافه کرد: وجود 433 باب کانون در روستاها و حواشی شهرهای استان، نشان از گستردگی و موقعیت جغرافیایی مساجد در سطح شهر و روستا است که که ظرفیت قابل توجه برای توسعه جشنواره های مختلف در مناطق مرزی است.
 
 
 
گلباغی از کسب رتبه برتر این ستاد در زمینه‌های اوقات فراغت و توسعه و ترویج نماز در سال 98 خبر داد و گفت: در سال جاری نیز کلاس های اوقات فراغت با عنوان «تابستانه فهما» به صورت مجازی و کلاسی در زمینه های مختلف در سطح کانون‌های مساجد استان برای علاقه مندان دایر شد.
 
 
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه مساجد و اماکن‌ مذهبی در کردستان ظرفیتی برای کار فرهنگی است، یادآوری کرد: تعدد مساجد و اماکن مذهبی در کردستان نشان از این دارد که مردم این دیار از منظر فرهنگی و دینی جایگاه قابل توجه‌ای دارند و به واسطه تاثیرگذاری آن و بینش مردم، ظرفیت و پایگاه خوبی برای ترویج اسلام ناب محمدی و ارزش‌های انقلابی است.