فصل همدلی و کمک مومنانه در مسجد میرزااحمد زنجان

فصل همدلی و کمک مومنانه در مسجد میرزااحمد زنجان

تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
بچه های مسجد میرزااحمد زنجان با همکاری صندوق خیریه امداد اهل بیت(ع) مسجد، کمک های مردمی را جمع آوری و با تهیه بسته های معیشتی و توزیع در بین نیازمندان، فصل تازه ای در همدلی و کمک مومنانه ورق می زنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، با شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت تجمع در مساجد، برنامه های فرهنگی و آموزشی مسجد میرزااحمد زنجان در بستر فضای مجازی استمرار دارد.

 

کانون فرهنگی و هنری شهید بهشتی در مسجد میرزااحمد زنجان دارای 300 نفر عضو است که از برنامه های آموزشی و امکانات کانون استفاده می کنند.

این کانون یک باب کتابخانه با هشت هزار جلد کتاب دارد که بچه های مسجد از این کتاب ها استفاده می کنند، در کنار آن یک سایت اینترنتی برای استفاده بچه های مسجد تعبیه شده است که در حال حاضر استفاده از آن با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی امکانپذیر است.

 

برنامه های این مسجد در قالب کلاس های قرآنی و آموزشی در بستر فضای مجازی انجام می شود و مسابقات کتابخوانی و قرآنی هم از طریق کانال های مسجد به اطلاع عموم و بچه های مسجد می رسد.

در این مسجد صندوق خیریه امداد اهل البیت(علیه السلام) به منظور دستگیری از نیازمندان و کمک به محرومان راه اندازی شده است که در طول سال ارزاق و مایحتاج خانوارها در بین افراد تحت پوشش این صندوق توزیع می شود.

بچه های مسجد میرزااحمد زنجان با شیوع ویروس کرونا همچون دیگر فعالان مسجدی با جمع آوری کمک های مردمی و خیرین محله، این کمک ها را در قالب بسته های معیشتی در اختیار نیازمندان قرار می دهند.

به همین منظور گوشت نذری به تعداد ۱۳۰۰ بسته با بسته بندی یک کیلویی آماده و در بین نیازمندان محله توزیع شد.

همچنین با مشارکت اعضای صندوق خیریه امداد اهل بیت(ع) مسجد بسته های معیشتی تهیه و در بین خانواده های نیازمند شناسایی شده توزیع شد.

 

برنامه های عزاداری و سوگواری مسجد میرزااحمد زنجان در طول محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز مسجد برپا شد. 

پایان پیام/ 693