پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به مناسبت فرارسيدن چهلمين سالگرد دفاع مقدس

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس

تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
دكتر سيد عباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، طي پيامي چهلمين سالگرد دفاع مقدس را گرامي داشت.
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، همزمان با فرارسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس دکتر سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی صادر کرد.

 

متن پیام به این شرح است:

 

«دوران حماسه­ ساز هشت سال دفاع مقدس ملت قهرمان ایران، با تأسی از حرکت تاریخی سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، ثمره­ای بالنده از فرهنگ ایثار و شهادت را برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم به جای گذاشته و این فرهنگ در تاریخ ایران تبدیل به یک سنت شده است. دیباچه دفاع مقدس، برگ­ های زرینی از تبلور باور و مرام انسان­ های پاک باخته ­ای است که اتصال به ملکوت را رهین ایمان خود ساخته ­اند.

 

 
فرهنگ ایثار و شهادت در جای جای این سرزمین، هویت­ بخش و موجب قوام و دوام مردمان آزاده ایران بوده است، ارزش­ آزادگی در طول تاریخ همیشه قرین ایرانیان بوده است؛ طراوت ماندگار و بهره­ مندی همیشگی جامعه از این ارزش ناب اخلاقی و انسانی، نیازمند توجه و همت دغدغه ­مندان و فرهنگ­ دوستان است تا در انتقال این مفاهیم انسان­ ساز به نسل ­های بعدی از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

 

 
بیان صریح و صادقانه دفاع شرافتمندانه ایرانیان در دوران هشت سال دفاع مقدس در قالب خلق آثار ارزشمند در حوزه­ های متنوع فرهنگی و هنری، برگ­های زرینی از تاریخ پرفراز و نشیب این سرزمین است. تردیدی نیست که گنجینه پرگوهر دفاع مقدس هنوز حرف ­های بسیاری برای پدیدآورندگان آثار، هم­تراز شاهکارهای بزرگ حماسی جهان دارد و وظیفه همه ماست که از این گنج عظیم بهره ­های بیشتری ببریم.

 

 
برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در حوزه دفاع مقدس بستر مناسبی برای پردازش عالمانه به حماسه دفاع مقدس و نقش ­آفرینی شایسته آحاد ملت بزرگ ایران، بازخوانی میراث گرانقدر معارف و خاطرات رزمندگان آن دوران باشکوه و انتقال تجربیات ارزنده ایشان است تا چراغ راه آیندگان و جوانان ایران اسلامی باشد که با عزم راسخ «گام دوم انقلاب» را محکم و استوار بردارند.

 

 
گرامی­داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با چنین رویکردی می ­تواند فرصتی برای انتقال مفاهیم و معارف دفاع مقدس به نسل حاضر باشد تا دستاوردهای دوران دفاع مقدس را که در مفهوم ارزشمند ایثار تعریف می ­شود به نسل جوان منتقل و آنان را نسبت به این فرهنگ ناب و درخشان آگاه سازند. درس­ ها و پیام­ های دفاع مقدس الگویی برای پاسخگویی به نیازهای امروز جامعه در عرصه­ های مختلف جهاد اقتصادی، جهاد سلامت، مدیریت جهادی، سبک زندگی و حل مسائل اجتماعی و وحدت و انسجام ملی برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی است.

 

 
با گرامی­داشت یاد و خاطره بنیان­­گذار فقید جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و درود به روان پاک همه شهیدان عرصه دفاع مقدس و مدافعان حرم اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم ­السلام) و مدافعان عرصه جهاد سلامت و آرزوی سلامتی و عزت برای ایثارگران عزیز و رزمندگان دلاور و خانواده گرانقدر آنان ، از دست­اندرکاران ستاد گرامی­داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سطح ملی و استان­ ها، مدیران، همکاران، بویژه جامعه فرهنگی، هنری، ادبی و رسانه­ ای و تشکل­ های فرهنگی فعال در این عرصه، تقدیر و تشکر می­ کنم.»