شب خاطره دفاع مقدس برگزار می شود 

شب خاطره دفاع مقدس برگزار می شود 

تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
یونس میجانی گفت: برگزاری شب خاطره با دعوت از جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اولویت اصلی ویژه برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.

«یونس میجانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، در خصوص ویژه برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس، گفت: برگزاری شب خاطره با دعوت از جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اولویت اصلی ویژه برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت افزود: در همین راستا قرار است هم زمان با اولین شب از هفته دفاع مقدس مابین اقامه نماز مغرب و عشا یکی از یادگاران جبهه و جنگ خاطراتی از آن روزها را برای نمازگزاران تعریف کند.

وی بیان کرد: شب خاطره دفاع مقدس با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگری های رزمندگان و برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود بنابراین علاقمندان می توانند با خاطری آسوده در این برنامه شرکت کنند.

میجانی ابراز کرد: علاوه بر این در نظر داریم طرح معرفی کتاب با محوریت معرفی زندگی نامه شهدا را اجرا کنیم به همین منظور از کتاب های زندگی شهدا که در کتابخانه کانون موجود است استفاده کرده و هر شب بخشی از این کتاب ها را می خوانیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، آشنایی نوجوانان و جوانان با زندگی شهدا و وصایای آنها و همچنین ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه ترویج فرهنگ مطالعه زندگی نامه شهدا است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس، اجرای طرح سه شنبه های تکریم، دیدار با یکی از خانواده های معظم شهدا به نیابت از حاج قاسم سلیمانی است.

میجانی عنوان کرد: همچنین با مشارکت بچه های مسجدی کانون در حال فضا سازی مسجد متناسب با دفاع مقدس هستیم و به همین منظور تصاویری از جبهه و جنگ، رزمندگان و شهدا را بر در و دیوار مسجد نصب می کنیم تا هر بیننده ای با دیدن این تصاویر به یاد رشادت ها و از خود گذشتگی های رزمندگان و شهدا بیفتد.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت بیان کرد: علاوه بر این نیز روزانه قبل از اذان مغرب و عشا نواهای دفاع مقدس را از گلدسته های مسجد پخش می کنیم.

وی در خاتمه یادآور شد: امروز کمترین کاری که می توانیم برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و دلاوری های رزمندگان و جانبازان انجام دهیم، اجرای همین ویژه برنامه های بزرگداشت دفاع مقدس است.

پایان پیام/ 586