مسجد بايد قرارگاه انقلابي بصيرت و معنويت در محلات باشد

مسجد باید قرارگاه انقلابی بصیرت و معنویت در محلات باشد

تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸
رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد تاكيد كرد: مسجد بايد به عنوان قرارگاه انقلابي بصيرت و معنويت در محلات عمل كند و در برابر همه هجمه ها ايستادگي نمايد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی‌کانو‌‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدجواد حاج علی‌اکبری» رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی راه خود را با رهبری یک مرجع بزرگوار پیش می برد. بعد از انقلاب اسلامی ایران، دیگر حنای انقلاب های بزرگ جهان رنگی ندارد و ما عصر جدیدی را که به نام امام خمینی(ره) شناخته شده، آغاز کرده‌ایم.

 

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اینکه از علایم حیاتی انقلاب اسلامی این است که دشمنی ها رو به تزاید است، ادامه داد: آمریکایی ها، صهیونیست ها، انگلیسی ها و سعودی ها حتی یک روز از ضربه زدن به انقلاب حتی در دوره پسا برجام کوتاه نیامدند.

 

وی بیان کرد: در هر کجای جهان برویم حلقه های انقلاب اسلامی قابل رویت است. نمونه آن شیخ زکزاکی در نیجریه است که وقتی به حرکت امام خمینی پیوست تعداد شیعیان نیجریه کمتر از هزار نفر بود در حالیکه امروز بیش از 20 میلیون پیرو ائمه اطهار (ع) در نیجریه داریم. در عربستان سعودی هم اقلیت منفعل شیعه با رهبری مرحوم شهید نمر در حال انسجام جدید است.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ما را در جهان با مسجد می شناسند، اضافه کرد: امروز روحانیت شیعه باید برای گام های بلند با محوریت مسجد در جهت ترویج مکتب فکری امام خمینی، ترویج دستاوردهای انقلاب،  افشای چهره پلید ستمشاهی و استکبار جهانی به میدان بیاید زیرا عده ای به دنبال تطهیر و بزک کردن رژیم شاه و هم چنین استکبار جهانی هستند. مسجد باید به عنوان قرارگاه انقلابی بصیرت و معنویت در محلات عمل کند و در برابر همه هجمه‌ها ایستادگی نماید. فضای مسجد هم باید سرشار از برنامه‌های جذاب و غنی برای نمازگزاران باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با بیان این نکته که در مساجد از حضور سخنرانانی که رعایت حرمت مسجد را نمی کنند و اهانت می کنند جلوگیری به عمل آید، گفت: در شهرستان های استان تهران به علت ویژگی‌های قومیتی حساسیت های بیشتری وجود دارد و مساجد باید ظریف‌تر عمل کنند.

 

وی با اشاره به برقراری شورای فرهنگی در مساجد، نشست های ستارگان محراب، دهه تکریم و روز جهانی مسجد، ادامه داد: تا پایان سال نظام جامع فرهنگی مسجد تدوین می شود و در سال آینده در 200 مسجد مستقر خواهد شد. همچنین مباحث آموزشی را با این شعار که اداره مسجد یک تخصص است و با حرکتی جدید آغاز کرده ایم و طرح های زیادی را آماده کرده ایم. خواهش من این است که این مباحث آموزشی و بسته های محتوایی جدی گرفته شود.   

 

 

پایان پیام/ م