از مسابقه کتابخوانی «گریه زیبا» تا همدلی و کمک مومنانه بچه های کانون ابوذر زنجان

از مسابقه کتابخوانی «گریه زیبا» تا همدلی و کمک مومنانه بچه های کانون ابوذر زنجان

تاریخ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۹
مسابقه کتابخوانی «گریه زیبا» از خاطرات و وصیتنامه شهید محمدحسین تجلی از کتاب«صرف خون» به همت کانون فرهنگی و هنری ابوذر زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، یکی از مراکز فرهنگی در جوار مساجد به شمار می آیند که با تشکیل دوره های آموزشی در حوزه های فرهنگی، هنری، اعتقادی، قرآنی و ... زمینه جذب جوانان به مساجد را فراهم می کنند.

در استان زنجان هم شماری از کانون های فرهنگی و هنری مساجد وجود دارند که با برگزاری دوره های متعدد و جذاب، نسبت به شناسایی استعدادهای اعضاء اقدام و زمینه حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را فراهم می کنند.

 

یکی ازکانون های فرهنگی و هنری فعال زنجان، کانون ابوذر است که در مسجد ابوذر کوی ثمین فعالیت می کند، این کانون در سال 94 تاسیس شده است و در این بازه زمانی با جذب 400 نفر عضو فعال و نیمه فعال به یکی از کانون های مورد توجه جوانان و نوجوانان تبدیل شده است.

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری ابوذر زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان به جزئیات برنامه های این کانون در طول سال اشاره کرد و گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا و فعال بودن مسجد، این کانون برنامه های متعددی را در طول سال و مناسبت های مختلف اجرا می کرد ولی شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت تجمع در مساجد موجب تغییراتی در برنامه های کانون شد.

 

امیر خان احمدی با یادآوری اینکه برنامه های این کانون بیشتر در فضای مجازی استمرار دارد، گفت: برخی از برنامه ها نیز به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه در طول تابستان برنامه های اوقات فراغت این کانون در حوزه های مختلف اجرایی می شد، تصریح کرد: برنامه های تابستان امسال در قالب طرح تابستانه فهما اجرا می شود و تلاش می کنیم تا بیشتر برنامه ها در فضای باز مسجد و رعایت تمام پروتکل های بهداشتی انجام شود.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری ابوذر زنجان با یادآوری اینکه طرح سه شنبه های تکریم در این مسجد با حضور مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان اجرا شد، گفت: در این طرح از چهره های فعال این کانون تجلیل شد.

به گفته وی، مسابقه کتابخوانی«گریه زیبا» به همت این کانون و به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا می شود؛ در این مسابقه دلنوشته، خاطرات و وصیت نامه شهید محمد حسین تجلی از کتاب «صرف خون» در قالب فیلم موبایلی، کلیپ و عکس نوشت توسط علاقمندان در اختیار مجریان این مسابقه در مسجد ابوذر زنجان قرار می گیرد.

 

کتاب «صرف خون» حاوی زندگی نامه و دست نوشته‌های محمد حسین تجلی سال 1386 به چاپ رسیده است.

 

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: هیچ وقت اجازه نمی‌داد موقع بدرقه کردن از در خارج شویم، نمی‌گذاشت به محل اعزام برم. گاهی اوقات یواشکی می‌رفتم و از دور بدرقه‌اش می‌کردم. همیشه گوشه‌ای تنها در گوشه‌ای می‌ایستاد و آخر از همه سوار اتوبوس می‌شد.

یک‌بار گفتم: "دلم می‌خواهد موقع اعزام از مسجد، منم کنارت باشم تا مثل مادرانی که از تلوزیون نشون می‌دن، اونجا بدرقه‌ات کنم. سرش را تکان داد و گفت: "نه! من این طور راحت‌ترم. آخه بعضی از بچه‌ها پدر و مادر ندارن. از مادران شهدا که می‌آن برای بدرقه رزمنده‌ها خجالت می‌کشم. ما که به خاطر مردم و تلوزیون جبهه نمی‌ریم".

 

خان احمدی در ادامه به تشریح اقدامات بچه های این مسجد در کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: کمک های مردمی و خیرین از اسفندماه سال گذشته جمع آوری و در قالب بسته های معیشتی در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.

به گفته وی در مرحله اول، کمک های جمع آوری شده تا ماه مبارک رمضان 46 میلیون تومان بود که به شکل بسته های معیشتی توزیع شد.

 

پایان پیام/ 73