دیدار با خانواده شهید «میرزاخواه» در طرح ملی سه‌شنبه های تکریم

دیدار با خانواده شهید «میرزاخواه» در طرح ملی سه‌شنبه های تکریم

تاریخ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۹
طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» با حضور جمعی از مسئولان در منزل خانواده شهید «محمود میرزاخواه» در سیاهکل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سیاهکل، طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» گیلان امروز(1 مهر) میزبان خانواده شهید محمود میرزاخواه از شهدای شهرستان سیاهکل بود که با حضور «محمدعلی رضوانی‌نژاد» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، حجت‌الاسلام «محمدعلی کریمی»امام جمعه سیاهکل، «محمد مهرزاد»فرمانده سپاه ناحیه شهرستان، «سیدرضا حسینی »رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی و «حسین حق‌جو» رییس بنیاد شهید این شهرستان برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان گفت: عظمت امروز نظام اسلامی مدیون رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا در هشت سال دفاع مقدس است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه توطئه دشمن علیه انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد افزود: توطئه‌های دشمن نشان‌دهنده مسیر درست ایران اسلامی با پیروی از ولایت فقیه وبه پشتوانه شهداست که اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن به دست دشمن بیفتد.

 

وی با بیان اینکه دشمن بعثی با تمام قوا و به پشتیبانی استکبار جهانی علیه ایران برخواست افزود: رزمندگان ما با دست خالی اما با اتکا به خداوند و قدرت ایمان در این جنگ پیروز شدند و امروز وظیفه ماست که حافظ آرمان‌های آنان و ادامه‌دهنده مسیر شهدا باشیم.

 

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد با اشاره به طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» هدف از این مراسم را تکریم خانواده شهیدان و گرامیداشت یاد شهدا دانست و تصریح کرد: این طرح تا پایان هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.

 

«زهره اجدادی» نیز در این دیدار با بیان اینکه شهدا صادق، صالح و پیرو رهبر و ولایت بودند گفت: بهترین ویژگی شهدا پیروی از ولایت فقیه بود که برای دفاع از میهن از جان خود گذشتند.

همسر شهید میرزاخواه مسئولیت‌پذیری را از ویژگی‌های مهم شهدا دانست و ابراز امیدواری کرد در مسیر شهدا گام برداشته و مانند آنها هدفمند باشیم.

 

گفتنی است، شهید «محمود میرزاخواه» در چهارمین روز از فروردین ماه سال ۱۳۴۲ در شهرستان سیاهکل متولد شد. وی در رشته اقتصاد موفق به اخذ دیپلم شد و در جریان انقلاب همانند دیگر نوجوانان و جوانان این مرز و بوم در صحنه‌های اجتماعی حضور داشت و با شرکت در تظاهرات و راهپیمایی٬ در به ثمر رسیدن انقلاب نقش به‌سزایی ایفا کرد.

 

وی از آنجا که عشق حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را داشت٬ پس از مدتی تاب ماندن از او ربوده شد و در اولین اعزامش راهی کردستان شد و با دیگر رزمندگان به دفاع از کیان اسلام و انقلاب پرداخت. شهید میرزاخواه با حضور در عملیاتهای غرور آفرین والفجر ۲، ۴، ۵ و ۹ حماسه های ماندگاری از خود به یادگار گذاشت.

 

شهید فردی قناعت‌پیشه و کم‌توقع بود و تعهد٬ تعبد٬ مهربانی و اخلاص در کارهای او موج می‌زد. وی در احیاء فرائض دینی و شرعی پرتلاش بود و در امر به معروف و نهی از منکر بین جوانان پیشقدم بود و از هر فرصتی در جهت خدمت به محرومین و نیازمندان استفاده می‌کرد.

 

پس از پایان جنگ تحمیلی٬ شهید میرزاخواه به عنوان مسئول گردان لشگر ۱۶ قدس منصوب شد و سرانجام در تاریخ ۲۷ مهر سال ۱۳۷۰ در حالی که مسئولیت این کار را عهده‌دار بود٬ در حین درگیری با اشرار مسلح کردستان در منطقه سقز٬ به شهادت رسید.

پایان پیام/ 84