تولید مستند «نامه‌هایی به عطرنسیم» به همت بچه‌های مسجد/جلسات سیره‌شناسی شهدا برگزار می‌شود

تولید مستند «نامه‌هایی به عطرنسیم» به همت بچه‌های مسجد/جلسات سیره‌شناسی شهدا برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۲ مهر ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام غلامی از تهیه و تولید مستند «نامه‌هایی به عطر نسیم» در کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» خبر داد و گفت: در این مستند، بخشی از دل‌نوشته‌های همسر شهید مدافع حرم «هاشم دهقانی‌نیا» گردآوری شده است.

حجت الاسلام «محمد باقر غلامی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از طراحی کتاب سیره شناسی شهدا به همت کانون منتظران نور مسجد عباسیه اردبیل خبر داد و اظهار کرد: این سیره شناسی در واقع پژوهشی پیرامون زندگی شهدا، رشادت ها و ایثارگری های آنها است که کمتر بیان شده و ما تلاش کردیم که پژوهش های صورت گرفته در این زمینه را در کتابی جمع آوری و در اختیار فعالان مسجد قرار دهیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران نور مسجد عباسیه با اشاره به دیگر برنامه های این کانون در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، بیان کرد: تدوین نهایی مستند «نامه هایی به عطر نسیم» شامل بخشی از دل نوشته های همسر شهید مدافع حرم «هاشم دهقانی نیا»، از دیگر فعالیت های این کانون در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.

 

وی ادامه داد: این مستند در 18 دقیقه با تدوینگری موسی الرضا ابراهیم زاده، فیلمبرداری و کارگردانی سامره کرامتی، تهیه کنندگی فینا غلامی تهیه و تدوین شد و در رویداد ملی فهما نیز حائز رتبه شد.

 

 حجت الاسلام غلامی تصریح کرد: در تهیه  مستند «نامه هایی به عطر نسیم» علاوه بر کانون فرهنگی هنری منتظران نور، سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل و اداره کل حفظ آثار و نظر ارزش های دفاع مقدس هم همکاری داشته است.

 

وی همچنین به برپایی نمایشگاهی پیرامون دفاع مقدس به همت این کانون که همه ساله همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می شود، اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه آثار و سبک زندگی و سیره شهدا به نمایش گذاشته می  شود. همچنین کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» در نمایشگاه توانمندی سازمان های مردم نهاد در بخش غرفه آرایی نیز در سالهای گذشته مقام سوم را به دست آورد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران نور مسجد عباسیه برگزاری جلسات تخصصی پیرامون شهدا، حلقه های تربیتی، برگزاری سلسله نشست های «شنبه های کتاب» با رویکرد معرفی کتاب هایی که در مورد زندگی نامه شهدا است، اجرای ویژه برنامه سه شنبه های تکریم را هم بخش دیگری از برنامه های این کانون در مورد شهدا و دفاع مقدس نام برد.

 

حجت الاسلام غلامی در ادامه پیرامون فعالیت های این کانون در زمینه کمک های مومنانه و رزمایش مواسات و همدلی گفت: به همت فعالان کانون فرهنگی هنری منتظران نور مسجد عباسیه 50 خانواده نیازمند شناسایی شده و ما در مناسبت های مختلف و در طول ماه یکبار به این خانواده های کمک های معیشتی انجام می دهیم.

 

وی به اهتمام این کانون برای شناسایی افراد مستعد و علاقه مند به تحصیل در حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: تربیت مربی قرآن کریم از دیگر رویکردهای مورد توجه کانون منتظران نور است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران نور مسجد عباسیه همچنین از برگزاری دوره تخصصی تولید مستند با محوریت خانواده های شهدا خبر داد و خاطرنشان کرد: تلاش داریم که این دوره آموزشی را بعد از پایان بحران کرونا به صورت ویژه مورد توجه قرار دهیم.

پایان پیام/ 40