برگزاری آئین عزاداری شهادت حضرت رقیه (س) در کانون فرهنگی هنری شهدای ایران آباد

برگزاری آئین عزاداری شهادت حضرت رقیه (س) در کانون فرهنگی هنری شهدای ایران آباد

تاریخ انتشار : ۲ مهر ۱۳۹۹
مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای ایران آباد از برگزاری آئین عزاداری به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها) با حضور اهالی در مسجد جامع این روستا خبر داد.

«عادل محرمی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: آئین عزاداری به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها) با حضور اهالی در مسجد جامع این روستا برگزار شد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای ایران آباد تصریح کرد: سخنرانی امام جماعت روستا در خصوص نهضت عاشورا، شعرخوانی در وصف حضرت رقیه (سلام الله علیها) و مداحی در وصف اسرای کربلا از بخش های مهم این آئین معنوی بود.

 

وی ادامه داد: نهضت عاشورا یک درس ماندگار برای مسلمانان است و شخصیت های همچون حضرت زینب (سلام الله علیها)، امام سجاد (علیه السلام) و حضرت رقیه (سلام الله علیها) آن را در تاریخ جاری و ساری زنده نگه داشتند.

 

محرمی خاطر نشان کرد: وقایع دردناکی که در کاروان اسرای کربلا رخ داد نیز کمتر از وقایع عاشورا نیست و پیاده روی اربعین جلوه از حرکت فرهنگی آن دوران برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای کربلا بود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای ایران آباد افزود: فعالان کانون های مساجد با برپایی مجالس عزاداری به تبیین ابعاد مختلف نهضت عاشورا و وقایع پس از آن تلاش دارد تا روحیه ایثار و شهادت را در جامعه امروز زنده و پایدار نگه دارد.

 

محرمی ادامه داد: به دلیل شیوع بیماری کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی این مراسم به صورت محدود با حضور عاشقان آن حضرت در مسجد جامع روستای ایران آباد برگزار شد.

 

پایان پیام/ 365