همایش سه ساله‌های حسینی در مسجد جامع ماسال برگزار شد

همایش سه ساله‌های حسینی در مسجد جامع ماسال برگزار شد

تاریخ انتشار : ۲ مهر ۱۳۹۹
به همت کانون طلیعه ظهور و هیئت رزمندگان اسلام ماسال همایش سه ساله‌های حسینی در مسجد جامع ماسال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، همزمان با پنجم ماه صفر سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، کانون فرهنگی هنری طلیعه ظهور با مشارکت واحد خواهران هیئت رزمندگان اسلام ماسال اقدام به برگزاری همایش سه‌ساله‌های حسینی در مسجد جامع ماسال کرد.

 

مراسم محوری سه ساله‌های حسینی با حضور ده‌ها نفر از عاشقان اباعبدالله(ص) و حضرت رقیه(س) برگزار شد تا روضه خوانی، سوگواری و مداحی در زمره برنامه‌های این مراسم معنوی باشد.

 

در این راستا مسئول کانون فرهنگی هنری طلیعه ظهور  و مسئول هیئت رزمندگان ماسال به گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان پرداختند که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

 

«حامد صفوی» با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) اظهار کرد: عاشورا سراسر درس است و حتی سالروز شهادت حضرت رقیه(س) نیز درسی برای آزاد مردان و زنان دنیا که بدانند ایستادن چیست و پیام شهادت این سه ساله امام چه می‌تواند باشد.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری طلیعه ظهور ماسال افزود: بروز و ظهور هر بخشی از عاشورا را سال‌ها می‌توان در قالب‌های مختلف تبیین و تفسیر کرد و به جهانی که تشنه حسین(ع) است شناساند.

 

وی گفت: در میان سه ساله‌های حسینی حضرت رقیه(س) دختر سه ساله حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را داریم که زندگانی این بزرگوار دارای آموزه‌های تربیتی بسیار عمیقی بوده و نگاه زیبا به زندگانی این پدر و دختر در روز عاشورا امروز درس مهم جامعه ما می‌باشد.

 

«محمدعلی ستیزه» با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) تصریح کرد: هرساله همایش سه ساله‌های حسینی با هدف آشنایی فرزندان خرسال با فرهنگ حسینی و دینی برگزار می‌شود.

 

مسئول هیئت رزمندگان اسلام ماسال خاطرنشان کرد: کودکان باید از همین سنین پایین، با فرهنگ و معارف اسلامی آشنا شوند تا در بزرگسالی به صورت عینی ملکه ذهن شان شود. 

 

وی اظهار کرد: نونهالان و دختران کوچک جامعه اسلامی باید براساس آموزه های اسلامی تربیت شده و در احترام به والدین از حضرت رقیه(س) الگو بگیرند.

 

پایان پیام/ 526