طرح ملی «یکی قطره باران» با محور ساخت مستند درباره شهدا اجرا می‌شود

طرح ملی «یکی قطره باران» با محور ساخت مستند درباره شهدا اجرا می‌شود

تاریخ انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۹
عبداللهی از اجرای طرح ملی «یکی قطره باران» با محور ساخت مستند درباره شهدای سراسر کشور به همت کانون فرهنگی هنری «شهید حسن عبداللهی»، خبر داد و گفت: انتظار می‌رود طی شش ماه و به همت ۲۵ هزار کانون مسجدی، ۲۵ هزار مستند ساخته شود.

«مهدی عبداللهی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اعلام اجرای طرح ملی «یکی قطره باران» به همت کانون فرهنگی هنری «شهید حسن عبداللهی» (واقع در شهرستان رفسنجان)، اظهار کرد: این طرح به شهدای سراسر کشور اختصاص دارد و برای اجرای آن از ظرفیت همه دستگاه ها و نهادها اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، صداوسیما و ... استفاده می شود.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «شهید حسن عبداللهی» (از شهدای غواص عملیات کربلای 4) ادامه داد: هر شهرستانی با محوریت شهدای خود در این طرح شرکت می کند و انتظار می رود بر اساس این طرح، طی شش ماه حداقل 25 هزار مستند از شهیدان سراسر کشور به همت 25 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد تولید و از طریق این طرح ملی عرضه شود.

 

وی با بیان اینکه ما تجربه ساخت مستند شهدا را در کانون «شهید حسن عبداللهی» داریم و می دانیم این طرح شدنی است، تصریح کرد: با اجرای طرح ملی «یکی قطره باران» ظرف چند سال مستند زندگینامه و حیات و شهادت همه شهدای کشور ساخته می شود و مردم با آنها و رشادت های شان آشنا می شوند. حتی برنامه داریم در فازهای بعدی به بعد بین المللی هم در این طرح بپردازیم و شهدای مقاومت در جهان اسلام را هم معرفی کنیم.

 

عبداللهی درباره زمان آغاز اجرای این طرح بیان کرد: برای اوایل سال آینده وارد فاز اجرای این طرح ملی خواهیم شد و برنامه ریزی هایمان به گونه ای است که همزمان با سالروز ولادت حاج قاسم سلیمانی، سیدالشهدای جبهه مقاومت در اسفند ماه از آن رونمایی کنیم.

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری «شهید حسن عبداللهی» با طرح های مبتکرانه و اثرگذار در زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا، در نخستین رویداد ملی «فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران)» توانست در بخش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ربته برتر را به خود اختصاص دهد.

پایان پیام/ 9