سیره شهدای عزیز باید برای نسل جدید معرفی شود

سیره شهدای عزیز باید برای نسل جدید معرفی شود

تاریخ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۹
حجت الاسلام امیدی گفت: سیره شهدای عزیز باید برای نسل جدید معرفی شود تا نسل جدید هم بتوانند از این سیره استفاده کنند و به آن نقطه ای که شهدا رسیدند، دست یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (سه شنبه 8 مهر) در جلسه «سه شنبه های تکریم» استان فارس که به صورت ویدئوکنفرانس با خانواده شهید «کریم خسروانی» شهر «زاهدشهر» شهرستان «فسا» برگزار شد، گفت: شهدا و ایثارگران دسته گل هایی بودند که با تربیت امام راحل به مقصود رسیدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه خداوند روح شهدا را غریق رحمت کند، تاکید کرد: سخن گفتن در رابطه با مقام شهدا کار من نیست، در این باره باید خانواده معزز شهدا و پیشکسوتان جنگ حرف بزنند چرا که آنان با شهدا زندگی کردند.

وی با اشاره به اینکه شهدای عزیز ما نظیر شهید خسروانی درس صحیحی را از مکتب امام حسین (ع) گرفتند، افزود: حضرت عبدالله و قاسم فرزندان امام حسن مجتبی (ع)، در رکاب امام حسین (ع) به شهادت رسیدند و امروز بعد از 1400 سال، جنبش های زیادی نظیر «احلی من العسل» شکل گرفت و شهدای نوجوان از آن بزرگواران تاسی پیدا کردند.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه شهدا، خوب زندگی کردند و خوب از دنیا رفتند و خدا آنان را خریده است و بهترین نوع مرگ از دنیا رفتند، اظهار کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت های خود از طرح «سه شنبه های تکریم»، در کنار خانواده های شهدا بوده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس افزود: سیره شهدای عزیز باید برای نسل جدید معرفی شود تا نسل جدید هم بتوانند از این سیره استفاده کنند و به آن نقطه ای که شهدا رسیدند، دست یابند.

وی با اشاره به فعالیت های خوب کانون مصلی «زاهدشهر» فسا گفت: امام جمعه زاهدشهر با توجه به فعالیت های فرهنگی خوبی که داشته است، کانون مصلی بسیار فعال بوده است و امیدوارم بیش از پیش منشا اثر و فعالیت های دینی باشد.

حجت الاسلام امیدی تاکید کرد: علاقه داشتم که حضور خدمت برسیم که بیماری کرونا اجازه بدهد به صورت حضوری دست بوس خانواده شهدا باشیم.

خاطرنشان می شود، یازدهمین آئین طرح ملی «سه شنبه های تکریم» استان فارس با تجلیل از خانواده «شهید کریم خسروانی» در زاهد شهر شهرستان فسا و حضور «صابر سهرابی»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، حجت الاسلام «قهرمان عباسی»، امام جمعه «زاهدشهر» و «شیبکوه» و مسئولان محلی، اصحاب مسجد، «وحید حسین زاده»، مدیر و اعضای کانون فرهنگی هنری «مسجد جامع مصلی» زاهد شهر برگزار شد.

پایان پیام/ 130