مسجد باید محور همه کارهای فرهنگی و دینی باشد

مسجد باید محور همه کارهای فرهنگی و دینی باشد

تاریخ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۹
گروسی با اشاره به مسجد به عنوان یک مرکز فرهنگی و مذهبی بزرگ از زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) تا به امروز تأکید کرد که مسجد باید محور همه کارهای فرهنگی و دینی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمدرضا گروسی» در مراسم افتتاح مسجد حضرت زهرا(س) روستای شریف آباد گاوخونی قم که پیش از ظهر امروز(سه شنبه 8مهر) در همین مسجد برگزار شد، ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران ساخت این مسجد عنوان کرد: همواره باید قدردان خیرینی باشیم که نسبت به حفظ شعائر الهی تلاش می‌ کنند به ویژه از آقای دهقانی امام جمعه محترم و همه مردم و مسؤولان عزیز.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم  اظهار داشت: بنده حامل سلام آقای استاندار برای مردم عزیز و محترم روستای شریف آباد هستم و ایشان معذرت خواهی کردند از این که به دلیل سفر کاری مهمی که به تهران داشتند، نتواستند در این مراسم حضور پیدا کنند.

 

وی در ادامه یادآور شد: انصافا آقای خامه یار در اقصی نقاط کشور کارهای بزرگی انجام داده و ایشان برای استان قم یک نگین است و نشان دهنده این است که خودشان را وقف خدمت به مردم به ویژه در حوزه مسجد و نماز کرده اند و ایشان از جمله کسانی که در حفظ شعارالهی پیش قدم بوده است.

 

گروسی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر مسجد به عنوان یک مرکز فرهنگی بزرگ در هر شهر و روستا افزود: مسجد در زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) محور همه کارها بود و تنها منحصر به نماز و عبادت نمی شد، لذا همانطوری که آقای دهقانی فرمودند نباید مسجد فقط برای مراسم های ختم یا حتی برای جشن باشد.

 

وی تصریح کرد: به عقیده من همه امور خیر و همه اقدامات فرهنگی و مذهبی می‌تواند با محوریت مسجد باشد که در این صورت قطعا به نتیجه بهتری هم خواهد رسید.

 

معاون استاندار قم در پایان سخنان خود عنوان کرد: امروز شاهدیم که در جمع مردم شریف روستای شریف آباد استان قم مسجدی با این زیبایی تأسیس شده و زحمات زیادی انجام شده است که امیدواریم خداوند به همه خیرین و همه خدمت گزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی اجر وافی عنایت کند.

پایان پیام/ 694