مساجد را با حضور پررنگ خود و فرزندان مان برای عبادت، آباد کنیم

مساجد را با حضور پررنگ خود و فرزندان مان برای عبادت، آباد کنیم

تاریخ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۹
امام جمعه بخش جعفریه قم با اشاره به این که مسجد محل سجده و عبادت است و نباید منحصر در امور فرعی دیگر باشد، گفت: مساجد را با حضور پررنگ خود و فرزندان مان برای عبادت، آباد کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «حسین علی دهقانی» در مراسم افتتاح مسجد حضرت زهرا(س) روستای شریف آباد گاوخونی قم که پیش از ظهر امروز(سه شنبه 8مهر) در همین مسجد برگزار شد، ضمن تقدیر از بانیان و خیرین دخیل در ساخت این مسجد اظهار داشت: مدت ها بود که در جریان نبودن مسجد در این روستا بودم و متأسفانه با دست خالی کاری نمی توانستیم انجام بدهیم ولی از وقتی که آقای خامه یار تشریف آوردند این کار با جدیت دنبال شد.

 

امام جمعه بخش جعفریه قم افزود: به حمدالله ایشان از کسانی هستند که می‌ خواهد کار کند البته زحمات خیرین و مسؤولان و اهالی محل نیز قابل تقدیر است ولی به جرأت می توانیم بگوییم کسی که مأمور خدا بود ایشان هستند.

 

وی با تأکید بر این که این مسجد به همت اهالی محترم سرپا شده است و برق و گاز و امکانات آن نیز در آینده نزدیک درست خواهد شد، گفت: آبادانی و رونق مسجد به عبادت در آن است، از این رو هدف از مسجد نباید صرفا گرفتن مراسمات ختم و این گونه مسائل باشد و این مسائل در برابر عبادت یک عمل فرعی محسوب می‌شود.

 

حجت الاسلام دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: مسجد همانطوری که از اسمش مشخص می باشد، محل سجده است به همین دلیل هر سه وقت خودتان و بچه های تان داخل مسجد بیاورید و نماز خود را هرچند فرادی داخل مسجد بخوانید تا برای همیشه آباد باشد.

 

وی در پایان با تأکید بر لزوم حضور یک روحانی تمام در روستاها برای اقامه نماز و برنامه های فرهنگی خاطرنشان ساخت: به همین منظور انشاءالله باید در آینده نزدیک خانه عالمی تهیه شده و برای روحانی مستقر در نظر گرفته شود تا بتواند خودش با خانواده در این شهر حضور پیدا کرده و منشأ اثر باشد.

پایان پیام/ 694