تمام روستاهای فاقد مسجد استان، مسجد دار خواهند شد

تمام روستاهای فاقد مسجد استان، مسجد دار خواهند شد

تاریخ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۹
خامه یار در مراسم افتتاح مسجد حضرت زهرا(س) روستای شریف آباد قم ضمن تقدیر از خیرین و اهالی روستاهای استان قم برای ساخت مسجد این قول را داد که تمام روستاهای فاقد مسجد استان، صاحب مسجد شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمد خامه یار» در مراسم افتتاح مسجد حضرت زهرا(س) روستای شریف آباد گاوخونی قم که پیش از ظهر امروز(سه شنبه 8مهر) در همین مسجد برگزار شد، به بیان گزارشی از روند ساخت این مسجد پرداخت و اظهار داشت: ما در جلسه ای که حدود دو سال پیش در بخش جعفریه داشتیم، اعلام آمادگی کردیم برای ساخت مسجد که امام جمعه محترم این بخش فرمودند روستای شریف آباد با 80 نفر ساکن فاقد مسجد است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم افزود: پس از بررسی متوجه شدیم که اداره کل اوقاف و امور خیریه حدود 9 سال پیش در این روستا پی ریزی زمین این جا را برای مسجد انجام داده بودند ولی رها شده بود و بخشی از مصالح روی زمین مانده بود.

 

وی در ادامه عنوان کرد: قول دادیم تا به کمک خیرین این جا را آماده کنیم ضمن این که ما حدود دو سال پیش به همه بخشدار ها نامه نوشتیم اگر روستایی فاقد مسجد است، اعلام کنند که بعدا متوجه شدیم که این جا مسجد ندارد و تا قبل از آن اصلا حتی نام این روستا را هم نشنیده بودیم.

 

خامه یار با اشاره به این که بعد از اتمام این مراسم کلنگ زنی تکمیل مسجد حضرت رقیه روستای سعد آباد نیز انجام خواهد شد، گفت: در آن محل نیز با وجود مردم خون گرم و متدین هنوز مسجدی ساخته نشده است که امیدواریم همت خیرین و اهالی محل و مسؤولان موجب شود که آن مسجد نیز هرچه سریع تر تکمیل شود.

 

وی اضافه کرد: مساحت مسجدی که در آن هستیم 240 متر است و مساحت چند ده متری پیرامونی برای سرویس های بهداشتی و نشستن نیز در آینده نزدیک آماده می‌شود تا هم از داخل مسجد و هم فضای بیرونی آن استفاده کامل برده شود.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم بیان داشت: بنده در شرق و غرب کشور برای این گونه کارها به صورت متعدد حضور داشته ام ولی تا الان به خون گرمی اهالی این جا جایی ندیدم، در هر صورت خانم ها و آقایان ایثار کردند چون می‌ خواستند و طالب بودند تا مسجدی در خور شأن این روستا داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: خواسته اول خواسته اهالی روستا بود که با پشتیبانی مادی و اجرایی به سرانجام رسید و همزمان با ساخت این مسجد ساخت مسجد روستای سعد آباد را اعلام می‌ کنیم و آقای دکتر مظفری برای آن مسجد نیز 100 میلیون تومان متقبل شده اند.

 

خامه یار با بیان این که ساخت و ساز این مسجد بر اساس اصول و ساز و کار سازمان نظام مهندسی انجام شده است، گفت: به امید خدا مساجد تمام روستاهای فاقد مسجد را در استان خواهیم ساخت و مساجدی نیز در استان و در روستاها نیازمند تعمیر و بازسازی است که در این مورد نیز اقدامات کامل را انجام خواهیم داد.

 

وی در پایان خاطرنشان ساخت: بار اجرای کار برعهده آقای گل افروز بوده است و همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی 30 جلد قرآن و 40 جلد مفاتیح الجنان نیز برای این مسجد متقبل شده است.

پایان پیام/ 694