دبیرخانه ای برای آموزش دائمی مداحان دانش آموز تشکیل شود

دبیرخانه ای برای آموزش دائمی مداحان دانش آموز تشکیل شود

تاریخ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۹
حبیبی با اشاره به سطح کیفی چهاردهمین د وره آیین نوگلان حسینی گفت:اگر برگزاری مسابقات با برنامه ریزی دقیق تر، کیفی تر و مدون تری همراه شود، حتما سطح کیفی مسابقات بیشتر نیز خواهد شد.

«شهروز حبیبی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه سطح کیفی چهاردهمین دوره آیین نوگلان حسینی از دوره های قبلی بهتر شده است، اظهار کرد: اگر برگزاری مسابقات با برنامه ریزی دقیق تر، کیفی تر و مدون تری همراه شود، حتما سطح کیفی مسابقات بیشتر نیز خواهد شد.

 

این داور چهاردهمین دوره آیین نوگلان حسینی افزود: این مسابقات به دلیل کار رسانه ای خوبی که درباره آن شده بود، به اندازه کافی در میان مردم شناخته شده است، بنابراین اگر دبیرخانه ای برای ارایه آموزش های لازم به مداحان دانش آموز شرکت کننده در آیین نوگلان حسینی تشکیل شود، حتما با افزایش سطح کیفی این مسابقات میزان استقبال از آن نیز بیشتر می شود.

 

وی اضافه کرد: برگزاری کلاس های تخصصی به صورت منظم، دقیق و مدون در طول سال و نه صرفا در ایام برگزاری مسابقات آیین نوگلان حسینی می تواند بر کیفیت این مسابقات بیفزاید.

 

حبیبی گفت: بعضی شرکت کنندگان در این مسابقات آمادگی لازم را ندارند، به نظر می رسد این دسته از افراد که استعداد خوبی نیز دارند با تشویق هایی که از سوی خانواده های آنها صورت می گیرد، انگیزه لازم را برای شرکت در آیین نوگلان حسینی پیدا می کنند اما بعضا به دلیل عدم دریافت آموزش های لازم نتایج لازم را به دست نمی آورند که این موجب افت روحی آنها می شود.

 

وی ادامه داد: اگر دبیرخانه ای برای آیین نوگلان حسینی تشکیل شود، ضمن نظم بخشیدن به نحوه برگزاری این دوره از مسابقات می تواند زمینه ارایه آموزش های لازم را برای مداحان دانش آموز فراهم کند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اهل بیت (ع) خودشان بهترین حامی برای برگزاری مجلس روضه و عزاداری هستند، اظهار کرد: امسال شاهد بودیم با وجود شیوع ویروس کرونا مراسم عزاداری حسینی در مساجد و سایر مراکز دینی به بهترین نحو و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

 

این مداح اهل بیت (ع) افزود: نکته قابل تامل این است که ستاد ملی مبارزه با کرونا در زمینه برگزاری یا عدم برگزاری و همچنین نحوه برگزاری عزاداری شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) اطلاع رسانی به موقعی انجام نداد و این مساجد و حسینیه ها را در برگزاری مراسم با مشکلاتی مواجه کرد. با وجود این عملکرد مسجدی ها و هیئتی ها در برپایی مساجد روضه و سوگواری همراه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به ویژه فاصله اجتماعی عالی بود.

 

وی ادامه داد: تجربه برگزاری مراسم عزاداری در شرایط کرونایی نشان داد که دستگاه حضرت سیدالشهدا (ع) منظم ترین دستگاه در جهان است و این در حالی است که امسال دشمن به دنبال هر بهانه ای می گشت تا شبهاتی درباره اصل برگزاری مجالس روضه مطرح کند اما الحمدالله به همت مسجدی ها و هیئتی ها مراسم عزاداری به بهترین شکل برگزار شد.

 

حبیبی تاکید کرد: تجربه تلخ شیوع ویروس کرونا این موضوع را نشان داد که ما نیازمند دستگاهی در کشور برای تصمیم گیری به منظور برگزاری هرگونه مراسم و مناسبت های مذهبی هستیم تا در چنین مواقعی مساجد و هیئت های مذهبی دچار مشکل نشوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 397