مساجد بدون حضور نمازگزاران و بدون مراسم مذهبی ویران می‌شود

مساجد بدون حضور نمازگزاران و بدون مراسم مذهبی ویران می‌شود

تاریخ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۹
حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای با تأکید بر این که آبادانی جسمانی مسجد به آبادانی روحانی آن است، گفت: سعی کنید حتما در مساجد محل خود حضور پیدا کنید چون مساجد بدون حضور نمازگزاران و بدون مراسمات حسینی و مذهبی ویران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «سید علیرضا تکیه ای» در مراسم کلنگ زنی و ادامه ساخت مسجد حضرت رقیه(س) روستای سعد آباد قم که عصر امروز(سه شنبه 8مهر) در جنب همین مسجد برگزار شد، تصریح کرد: مسجد ساختن در شهر اگر هنر باشد مسجد سازی در مناطق محروم، هنر واقعی است.

 

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور ضمن تقدیر از فعالیت های گسترده آقای خامه یار در ساخت و مرمت مساجد ابراز داشت: با توانمندی که در این مرد بزرگوار هست که بنده شاهد دعای پدر و مادرشان برای ایشان بودم انشاءالله این مسجد به زودی تکمیل می شود، چون حالت پیگیری بی قرار مثل ایشان را کم داریم که در کجا سنگی هست تا بردارند.

 

وی با بیان این که اهالی روستا باید به دو نکته توجه داشته باشند، گفت: آبادانی جسمانی همیشه وقتی برقرار است که آبادانی روحانی باشد، بنابراین اگر مسجد نمازگزار داشته باشد و بانیان خیر و حاضران در پای منبر امام حسین(ع) و سینه زن حسینی داشته باشد آباد است و الان ویران می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: خواهش می کنم دختران و پسران و اهالی روستا توجه کافی برای حضور در مسجد داشته باشند چون ما از این جا می رویم ولی کسی که باید این جا را آباد کند خود اهالی این روستا هستند و باید در این مسجد حضور جدی داشته باشند.

 

وی یادآور شد: توصیه دوم من این است که حالا که در ابتدای کار هستید، دیوار ها و سقف و ستون ها را مستحکم بسازید، چراکه این دیوارها سال ها است که رها شده و برخی نیز به خوبی ساخته نشده است، به همین دلیل باید مسجد طوری ساخته شود که برای ابدالدهر بماند و خللی در آن وارد نشود.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که باید در مساجد از بهترین نوع مصالح استفاده شود، گفت: مسجد خانه خدا و محل امن است لذا تلاش کنید با حضور خیرین مسجد ساز و پای کار آوردن مسؤولان و مدیران استان از بهترین لوازم و مصالح استفاده کنید تا مسجد که خانه خدا است با اندک حادثه ای نظیر زلزله دچار تخریب و خدشه نشود.

 

وی در پایان خاطرنشان ساخت:‌ مساجد را با ایمان به خدا و با حضور مؤمنان آباد کنیم تا در نهایت خروجی آنها افرادی متدین و انقلابی و اهل دیانت باشند که بتوانند به اسلام و مسلمین خدمت کنند.

پایان پیام/ 694