پروژه تکمیل و مرمت مسجد حضرت رقیه(س) روستای سعد آباد آغاز شد

پروژه تکمیل و مرمت مسجد حضرت رقیه(س) روستای سعد آباد آغاز شد

تاریخ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۹
پروژه تکمیل و مرمت مسجد حضرت رقیه(س) روستای سعد آباد قم با حضور مردم این روستا و جمعی از مدیران ستاد اقامه نماز و مجمع خیرین مسجد ساز قم آغاز شده و تا ایام فاطمیه تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، مراسم کلنگ زنی و ادامه ساخت مسجد حضرت رقیه(س) روستای سعد آباد قم عصر امروز(سه شنبه 8مهر) در جنب همین مسجد برگزار شد.

 

در این مراسم جمعی از مسؤولان و مدیران استانی از جمله مدیران ستاد اقامه نماز استان قم در کنار تعدادی از مردم این منطقه حضور داشتند و پروژه آغاز ساخت این مسجد و ادامه تکمیل آن را کلید زدند.

 

محمد خامه یار رئیس ستاد اقامه نماز استان قم در این مراسم از تکمیل و مرمت این مسجد تا ایام فاطمیه خبرداد و گفت: تا کنون با کمک خیرین، بخش عمده ای مصالح مورد نیاز آماده شده و اهالی روستا نیز کمک شایانی برای تکمیل این مسجد کرده اند.

 

خامه یار با اشاره به کمک بیش از 110 میلیون تومانی دو نفر از خیرین استان قم برای ادامه ساخت این مسجد، خاطرنشان ساخت: برخی از مصالح نیز توسط خیرین استان تهیه شده و در هر حال مانعی برای ادامه کار وجود ندارد جز این که هنوز برای تهیه مصالح نیازمند کمک و مساعدت همه دوستان هستیم.

 

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور با تأکید بر این که آبادانی جسمانی مسجد به آبادانی روحانی آن است، گفت: سعی کنید حتما در مساجد محل خود حضور پیدا کنید چون مساجد بدون حضور نمازگزاران و بدون مراسمات حسینی و مذهبی ویران می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: خواهش می کنم دختران و پسران و اهالی روستا توجه کافی برای حضور در مسجد داشته باشند چون ما از این جا می رویم ولی کسی که باید این جا را آباد کند خود اهالی این روستا هستند و باید در این مسجد حضور جدی داشته باشند.

 

یادآور می‌شود، سعد آباد روستایی از توابع بخش جعفرآباد شهرستان قم است که با وجود نزدیکی به مرکز استان تا کنون صاحب مسجد نبوده و مسجد نیم ساز آن سال هاست که رها شده است؛ این روستا در دهستان جعفرآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۷ نفر (۳۹خانوار) بوده‌است.

 

مجمع خیرین مسجد ساز با همت ستاد اقامه نماز استان قم و با همکاری مدیران و مسؤولان استانی و اهالی منطقه تصمیم جدی برای ساخت این مسجد گرفته اند و از روز چهارشنبه نهم مهرماه پروژه تکمیل سریع این مسجد کلید خواهد خورد

 

مردم منطقه سعد آباد ضمن خوشامدگویی به مدیران و حاضران در این مراسم از پروژه ساخت مسجد اظهار خوشحالی و سرور کرده و جوانان این منطقه نیز متعهد شده اند که برای ساخت این مسجد همت دوچندانی داشته باشند.

 

البته مسؤولان و مدیران استانی باید به بحث راه سازی و مرمت جاده این روستا که بخش عمده ای از آن تخریب شده و بخشی هم هنوز خاکی مانده و عبور و مرور را سخت کرده است، نیز اقدامات کافی را انجام بدهند.

پایان پیام/ 694