تکمیل و مرمت مسجد حضرت رقیه(س) روستای سعدآباد تا ایام فاطمیه

تکمیل و مرمت مسجد حضرت رقیه(س) روستای سعدآباد تا ایام فاطمیه

تاریخ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۹
خامه یار از تکمیل و مرمت مسجد حضرت رقیه(س) روستای سعدآباد تا ایام فاطمیه خبرداد و گفت: تا کنون با کمک خیرین، بخش عمده ای مصالح مورد نیاز آماده شده و اهالی روستا نیز کمک شایانی برای تکمیل این مسجد کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمد خامه یار» در مراسم کلنگ زنی و ادامه ساخت مسجد حضرت رقیه(س) روستای سعد آباد قم که عصر امروز(سه شنبه 8مهر) در جنب همین مسجد برگزار شد، با اشاره به غربت برخی روستاهای استان قم در نداشتن مسجد و دیگر امکانات رفاهی افزود: روستایی حدود یک کیلومتری این جا که برای استان مرکزی است از وضعیت به مراتب بهتری برخوردار است و سال ها دارای مسجد بوده است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم افزود: مردم این جا این جا  حتی آب کافی برای کشاورزی ندارند در حالی که در گذشته وضعیت بهتری داشته و الان نیز جوان های این جا پای کار هستند و اعلام کرده اند که اگر مصالح باشد، حاضرند در ساخت و مرمت و تکمیل این مسجد کمک کنند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: از فردا همین آقای گل افروزکه مسؤولیت اجرایی کار را در ساخت مسجد حضرت زهرا(س) روستای شریف آباد، بر عهده داشت در کنار آقای عطار از اهالی مورد اعتماد این روستا کار را شروع می‌کنند؛ پیمان کار مشخص شده سنگ کف گرفته شده و مصالح نیز آماده است تا کار شروع شود.

 

خامه یار با اشاره به کمک بیش از 110 میلیون تومانی دو نفر از خیرین استان قم برای ادامه ساخت این مسجد، خاطرنشان ساخت: برخی از مصالح نیز توسط خیرین استان تهیه شده و در هر حال مانعی برای ادامه کار وجود ندارد جز این که هنوز برای تهیه مصالح نیازمند کمک و مساعدت همه دوستان هستیم.

 

وی با اشاره به این که این مسجد به نام حضرت رقیه(س) نام گذاری شده و اهالی این روستا افراد معتقدی هستند، ابراز داشت: این طور نبوده که چون اهالی این روستا مسجد نداشته اند، عزاداری هم نداشته باشند بلکه با حضور در شهر یا در خانه های خودشان بزم عزای امام حسین(ع) را برپا می‌کنند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم بیان داشت: اهالی این روستا درخواستشان این بوده که مسجدی داشته باشند، دنبال بودند که چه زمانی شروع می کنیم تا کمک کنند به همین دلیل قصد داریم کار را از فردا شروع کنیم و این قول را بدهیم تا در ایام فاطمیه در این مسجد مراسم عزاداری برگزار کنیم و تا هوا سرد نشده کارگران را پای کار بیاوریم.

پایان پیام/ 694