برگزاری کشوری آئین نوگلان حسینی، استعدادهای شهرستانی را نیر بارور می‌کند

برگزاری کشوری آئین نوگلان حسینی، استعدادهای شهرستانی را نیر بارور می‌کند

تاریخ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۹
صادقی با بیان اینکه تشکیل دبیرخانه دائمی، موجب ارتقای کیفی آیین نوگلان حسینی می‌شود، گفت: برگزاری کشوری این آئین موجب افزایش رقابت میان مداحان دانش‌آموز و شناسایی استعدادها در شهرستان‌ها می‌شود.

«قدرت الله صادقی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجدخبرگزاری شبستان با بیان اینکه کیفیت چهاردهمین دوره آیین نوگلان حسینی نسبت به دوره های قبلی بهتر شده است، اظهار کرد: به دلیل کاهش برگزاری مجالس عزاداری و روضه در پی شیوع کرونا و اینکه طبیعتا برخی از دانش آموزان امکان اجرای مداحی را نداشتند، این ارتقای کیفی خیلی زیاد نبوده است.

 

این داور چهاردهمین آیین نوگلان حسینی افزود: تشکیل دبیرخانه دایمی می تواند موجب ارتقای کیفی این مسابقات شود زیرا تشکیل چنین دبیرخانه ای زمینه برگزاری منظم و مستمر دوره های آموزشی و کلاس های تخصصی برای مداحان دانش آموز را فراهم می کند.

 

وی اضافه کرد: نقش سازمان دانش آموزی در ارتقای کیفیت مداحی دانش آموزان بسیار موثر است و این سازمان می تواند شیوه نامه ای برای برگزاری منظم تر و با کیفیت تر آیین نوگلان حسینی تقدیم کند که طبیعتا در این زمینه سازمان می تواند همکاری لازم را با برگزیدگان این مسابقات داشته باشد.

 

صادقی در ادامه با بیان اینکه برگزاری آیین نوگلان حسینی برای اولین بار به صورت کشوری اقدام خوبی بوده است، گفت: برگزاری مسابقات به صورت کشوری هم موجب افزایش رقابت میان مداحان دانش آموز و هم شناسایی استعدادها در شهرستان های مختلف کشور می شود.

 

وی در پایان گفت: دست اندرکاران برگزاری آیین نوگلان حسینی می توانند با همکاری سازمان دانش آموزی و هر دستگاه دیگر مرتبط با این حوزه به ارتقای کیفیت کار دانش آموزان ممتاز در آیین نوگلان حسینی نقش آفرین باشند که طبیعتا تشکیل دبیرخانه دایمی و تبیین شیوه نامه های آموزشی در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.

 

ادآور می شود،  چهاردهمین دوره آیین نوگلان حسینی با مشارکت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شده و داوری مرحله نهایی آن در حال برگزاری است.  

پایان پیام/ 397